اختصاصی نصر/

امام جمعه جدید تبریز کیست؟

1403/04/20 - 12:07 - کد خبر: 116280
حجت‌ الاسلام احمد مطهری

نصر: حجه الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل با حکم رهبر انقلاب، پس از شهادت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم به عنوان امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی منصوب شده است. اما او کیست؟

به گزارش نصر، حجه الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل در سال ۱۳۴۱ در محله سیلاب تبریز و در یک خانواده متوسط و مذهبی چشم به جهان گشوده است. پدر او یکی از کسبه محله سیلاب تبریز بوده و برادرش نیز از شهدای هشت سال دفاع مقدس است.
وی تحصیلات ابتدایی خود را در تبریز و حوزه علمیه تبریز به پایان رسانده و سپس به حوزه علمیه قم و بعد به حوزه علمیه مشهد رفته است و سال‌ها در درس خارج فقه آیت الله سید علی خامنه ای حضور یافته است.
وی همچنین در دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشته و جزو مدافعان شهر سوسنگرد بوده و در عملیات آزادسازی شهر بستان حضور داشته است.
حجه الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل ۲۲ سال در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده و در دوران ریاست شهید آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به مدت ۵ سال معاونت پژوهشی این سازمان را عهده‌دار بوده است.
وی به مدت ۱۰ سال نیز در حوزه‌های علمیه تدریس کرده و ۲۰ سال هم سابقه تدریس در دانشگاه را در کارنامه خود دارد.
حجه الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل به مدت ۸ سال نیز سابقه امامت جمعه موقت تبریز را در دوران شهید آیت الله آل هاشم در کارنامه خود دارد و ۵ سال نیز مدیریت حوزه‌های علمیه استان را عهده‌دار بوده است.
حجه الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل با حکم رهبر انقلاب اسلامی و پس از شهادت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم به عنوان امام جمعه جدید تبریز و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی منصوب شده و مراسم معارفه وی در نماز جمعه این هفته تبریز انجام خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار