نخستین عمل اسپلنکتومی لاپاراسکوپیک برای یک بیمار در تبریز

1403/04/18 - 23:46 - کد خبر: 116239
جراحان عمومی

نصر: نخستین عمل اسپلنکتومی لاپاراسکوپیک برای یک بیمار مبتلا به پورپورای ترومبوسیتوپنیک ایدیوپاتیک (ITP) با موفقیت در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر توسط دکتر ابراهیم فرهادی انجام شد.

به گزارش نصر، این جراحی به عنوان یکی از تخصصی‌ترین روش‌های جراحی شناخته می‌شود و موفقیت آن نشان‌دهنده توانمندی و تخصص بالای تیم پزشکی این بیمارستان است.
پورپورای ترومبوسیتوپنیک ایدیوپاتیک (ITP) یک اختلال خودایمنی نادر است که منجر به کاهش شدید پلاکت‌های خون و افزایش خطر خونریزی می‌شود.
برای بیماران مبتلا به ITP که به درمان‌های دارویی پاسخ نمی‌دهند، اسپلنکتومی (برداشتن طحال) یکی از راهکارهای درمانی مؤثر محسوب می‌شود.
ابراهیم فرهادی، فوق تخصص جراحی کودکان، اظهار داشت: " باتوجه به اینکه انجام این عمل در سنین بزرگسال انجام میشد ولی در کودکان به دلیل محدویت فضای عمل جراحی بخاطر کوچک بودن جثه سخت تر است و بسیاری از ابزار های که در بزرگسان استفاده می شود در کودکان حائز اهمیت می باشد با انجام این عمل و استفاده از تکنیک لاپاراسکوپی در کودکان این امکان را می‌دهد که دوران بهبودی کوتاه‌تر و درد کمتری را تجربه کنند. ما خوشحالیم که توانستیم این تکنیک پیشرفته را با موفقیت برای اولین بار با همکاری همکاران اتاق عمل ،اساتیدان ،کادر بیهوشی  و همچنین ریاست مرکز دکتر شیوا و رئیس اتاق عمل دکتر باد برین در این بیمارستان به انجام برسانیم"
بیمار که کودکی  ۱۲ ساله است، پس از عمل در وضعیت خوبی به سر می‌برد و تیم پزشکی امیدوار است که این جراحی بتواند به بهبود قابل‌توجهی در کیفیت زندگی کودکان منجر شود.
این موفقیت چشمگیر، گامی بزرگ در جهت ارتقاء سطح خدمات درمانی بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر و نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه جراحی لاپاراسکوپیک دراستان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار