توسعه کشور در گرو پرورش خلاقیت در نوجوانان

1403/04/18 - 14:05 - کد خبر: 116195
پوستر

نصر: نشست مدیریتی توسعه علم و فناوری در حوزه دانش‌آموزی با رویکرد ضرورت برگزاری رویداد‌های نوآوری و فناوری و نقش آنها در مسیر توسعه به همت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، رضا کریملو رئیس ستاد اجرایی دومین دوره جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی ربع رشیدی با عنوان  رینوفست در همایش توسعه علم و فناوری در حوزه دانش‌آموزی با اشاره به اینکه امسال به دنبال تغییرات اساسی و کیفی سازی این رویداد هستیم، گفت: در این رویداد فناورانه، امسال میزبان سه هزار دانش آموز خلاق و فناور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه این جشنواره دانش‌آموزی در راستای ایجاد بستری مناسب برای عرضه توانمندی‌ها و دستاورد‌های فعالان حوزه آموزش و پرورش برگزار می شود، افزود: هدف شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور است.
وی اضافه کرد: این جشنواره در ۴ بخش مسابقات دانش‌آموزی، بازی و سرگرمی، نمایشگاه دستاورد‌های دانش‌آموزی و رویداد‌های آموزش محور در ۲ بخش مقدماتی در روز‌های ۲۳ تا ۲۶ مرداد ماه و نهایی از ۲۴ تا ۲۷ مهر در تبریز برگزار می‌شود.
این گزارش می افزاید، سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ماموریت نظام تعلیم و تربیت آمادع سازی دانش آموزان برای بروز خلاقیت و نوآوری است، گفت: آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان خلاق و نوآور در قالب برنامه درسی تربیت کند.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از ۶ رکن مهم در تربیت دانش آموزان دو عنوان علم و فناوری است، افزود: باید برای زندگی هوشمندانه و تامین نیاز‌های جدید دانش آموزان، فضا را برای بروز خلاقیت دانش آموزان فراهم کنیم.
 

سعادتی با اشاره به اینکه رقابت در دنیا جدی است و کسانی برنده هستند که خلاقیت داشته باشند، افزود: نبرد خلاقیت ها، فکرها و نبرد جذب فرصت های سرمایه گذاری برای کسب علم است و آماده کردن دانش آموزان  برای این مهم با فراهم کردن فضا ممکن می شود.
‌‌این گزارش حاکی است، رضا جعفری عضو هیات رئیس اتاق بازرگانی در این همایش با بیان اینکه اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی در کنار این رویداد حضور دارد، گفت: باید فضایی مفرح برای دانش آموزان و ایده پروری فراهم کنیم.



 
 

وی بازدید بچه ها از نمایشگاه های صنعتی، استفاده از ایده آنها در صنعت را مهم تلقی کرد و گفت: جوانان با استفاده از هوش مصنوعی تحول های بسیاری آفریده اند و کاربردهای آن را به خوبی بلند هستند و در یکی از کارخانه های تولید مواد غذایی پسر جوان همکارمان با استفاده از هوش مصنوعی یکی از مشکلات اساسی ما را حل کرد.
این گزارش حاکی است، جعفری آذر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تاکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان با حوزه‌های فناوری ابراز امیدواری کرد و گفت: جشنواره رینوفست به خلاق شدن، توانمندشدن و کارآفرینی دانش آموزان و دانش بنیان شدن مجموعه‌های تولیدی استان می انجامد.
وی با بیان اینکه علم، توسعه و تسلط می آورد، افزود:  در کشورهایی توسعه مفهوم دارد که علم آموزی و پیشرفت معنا داشته باشد و نظام تعلیم و تربیت باید منجر به دانش و فناوری و تولید ثروت باشد.
جعفری آذر با بیان اینکه اصطلاح علم بهتر است یا ثروت دیگر گذشته است و باید یا را برداریم و ذنجیره درستی تشکیل دهیم، ادامه داد: این رویداد ها به خلاق شدن دانش آموزان کمک می کند.
شایان ذکر است، این همایش در قالب انتقال تجربه و پنل گفتگو با حضور هانیه حدادی، فوژان صباحی، بهروز فروتن و ابوالفضل بادامچی در سالن  همایش تالار معلم برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار