خبر/

نامه آمریکا به شورای امنیت؛ توجیه ترور سردار سلیمانی همزمان با درخواست برای مذاکره

1398/10/19 - 11:34 - کد خبر: 11611
کلی کرافت

نصر: نماینده آمریکا در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت، ضمن توجیه ترور سردار شهید سلیمانی، از آمادگی برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، ایالات متحده که بعد از مواجه شدن با انتقام موشکی ایران از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله تروریستی آمریکایی‌ها، از لفاظی‌های روزهای اخیر خود مبنی بر مقابله با پاسخ ایران عقب‌نشینی کرده، اتهام‌زنی‌های خود به این سردار شهید را از سر گرفت.
«کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل بامداد امروز (پنجشنبه) طی نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد که ترور سردار سلیمانی طبق ماده 51 منشور سازمان ملل، «دفاع از خود و موجه» بود.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»،  کرافت با دفاع از ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ادعا کرد: «ایالات متحده آماده است تا اقدامات لازم بیشتری را در منقطه انجام داده و به حفاظت از خدمه و منافع آمریکا ادامه دهد».
وی همچنین در این نامه با تکرار اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران، افزود: «ایالات متحده همچنین آماده است تا بدون هیچ پیش‌شرطی در مذاکرات جدی با ایران دخیل شود تا از به خطر افتاده بیشتر صلح و امنیت جهانی یا تنش‌زایی بیشتر توسط رژیم ایران جلوگیری کند».
بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.
پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.
حدود هجده ساعت بعد از آن، ترامپ جلوی دوربین‌ها آمد و ضمن عقب‌نشینی از هرگونه تهدید نظامی علیه ایران، با صدایی لرزان از لزوم صلح با ایران، لزوم کاهش حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا و منفعت مشترک آمریکا و ایران در مبارزه با داعش سخن گفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار