استاندار اردبیل؛

واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال به چرخه تولید بر می‌گردند

1398/10/19 - 11:45 - کد خبر: 11610
اکبر بهنامجو

نصر: استاندار اردبیل گفت:واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال استان در اولویت راه‌اندازی مجدد هستند و با ارائه تسهیلات کم‌بهره به چرخه تولید باز می‌گردند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال با هماهنگی بانک‌ها، بیمه تامین اجتماعی و مالیات مورد حمایت جدی هستند و مشکلات موجود این واحدها بر طرف می‌شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال بعنوان ظرفیت بالقوه اشتغال استان اردبیل فعال‌سازی می‌شود،گفت: با برنامه‌ای‌منسجم‌تر و مدون‌تر و با همت بیشتر به احیای واحدهای غیرفعال اقدام خواهد شد.
بهنامجو اظهارداشت: فعالیت‍‌های اقتصادی و صنعتی در استان اردبیل با یکدلی و یکپارچگی انجام می‌شود و تکمیل پروژه‌ها تحریم‌های اقتصادی دشمن را بی‌اثر می‌کند.
وی با بیان اینکه دشمن درصدد نا امید کردن مردم از نظام است، افزود: تحریم‌های ظالمانه دشمن و ایجاد ناامنی اقتصادی در جامعه نمی‌تواند به اراده آهنین صنعتگران و سرمایه‌گذاران در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان اردبیل تاثیر بسزایی داشته باشد.
استاندار اردبیل همچنین گفت: تعاونی‌ها نقش مهمی در توسعه و رونق اشتغال و تولید دارند که باید تلاش و جدیت بر این باشد تا با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی زمینه برای توسعه تعاونی‌ها و جلوگیری از شکست تعاونی را فراهم آوریم تا بتوانیم شاهد رونق فعالیت‌های تعاونی‌ها باشیم.
رامین صادقی ،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم در این جلسه گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۵۷ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت استان اشتغال می‌یابند.
وی افزود: برای تحقق این تعداد زمینه اشتغال اجرای ۹۶ طرح پیشخوان در استان مدنظر می‌باشد که پیش‌بینی شده تا سال ۱۴۰۰ تحقق یابد.
صادقی اضافه‌کرد: هم‌اکنون از این تعداد، عملیات اجرایی ۲۶ طرح شروع شده که ۹ طرح آن صنایع غذایی و دارویی در اردبیل،پارس‌آباد و نیر، هشت طرح صنایع معدنی و مس در نمین ، مشگین‌شهر و خلخال، ۶ طرح صنایع شیمیایی سلولزی در خلخال ،اردبیل ،نمین ، نیر و کوثر،۲ طرح فلزی در اردبیل و کوثر و یک طرح صنایع نساجی در اردبیل می‌باشد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل همچنین با اشاره به سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل افزود: ۱۵ طرح صنعتی در این سفر استان‌ افتتاح شد که زمینه اشتغال دو هزار و ۱۳ نفر را فراهم می‌کند.
وی بیان‌کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار