یادداشت/

نقش دو دختر در انتخابات ریاست جمهوری: از مریم قالیباف تا زهرا پزشکیان!

1403/04/17 - 08:06 - کد خبر: 116091
متفرقه

نصر: حضور پر رنگ اعضای خانواده و اطرافیان کاندیداها در رقابت های انتخاباتی معمولا با حواشی و حرف و حدیث های بسیاری همراه است. در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم هم، حضور دو دختر خانم به نام های مریم و زهرا، مورد توجه رسانه ها و مردم قرا گرفت.

به همان اندازه که دختر پزشکیان، با متانت و حضور پر رنگش در کنار پدر در جریان رقابت هخای انتخاباتی به او کمک کرد، دختر قالیباف با برنامه تلویزیونی خود و توجیه مغرورانه و غیرمقبول اقداماتش، تیر خلاص را بر اقبال پدر زد. به عبارت دیگر، هر دو دختر، در راه کامیابی پزشکیان گام برداشتند!
دختر پزشکیان، هرگز ادعای بزرگی و آقازادگی نکرد، اشتباهات خود را توجیه نکرد و با زبان بدنش، نیش و کنایه اش، مخاطبان و به ویژه هم قطاران و هم سالانش را آزار نداد.
اما دختر قالیباف، با چهره ای مغرورانه، مظلوم نمایی کرد، به توجیه اقدامات و ابهامات زندگی و خرید سیسمونی فرزندش از ترکیه پرداخت و حتی به جای عذرخواهی و قبول اشتباهش، شاکی افشاگران آن پرونده و طلبکار مردم و رسانه ها شد.
زبان بدن دختر قالیباف و حرف های طلبکارانه اش، کاملا به زیان قالیباف و جلیلی و طیف اصولگرایان و به نفع پزشکیان چرخید.
حرف ها و حرکت ها و اعمال اطرافیان کاندیداها تا این اندازه می تواند در کامیابی و ناکامی نامزدهای انتخاباتی تاثیر بگذارد .
شعور و درک و فهم رای دهندگان را دست کم نباید گرفت. این جریان و این نتیجه برای همه کاندیداهای فردای انتخابات در ایران باید به عنوان عبرت و درسی بزرگ مطرح شود.

محمدامین خوش نیت/ آذرقلم
انتهای پیام/

پژوهشیار