رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی؛

تبلیغات در اطراف شعب اخذ رای جرم تلقی می‌شود

1403/04/15 - 18:11 - کد خبر: 116001
انتخابات مجتمع 29 بهمن

نصر: رئیس ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام شعب اخذ رای این استان توسط بازرسان ویژه به صورت محسوس و نامحسوس رصد می شود، تبلیغات در اطراف حوزه های انتخابیه را جرم محرز خواند.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران، یکی از مفاد قانونی مهم ممنوعیت هر گونه تبلیغات را مربوط به مسیر عبور افراد در اطراف محل های اخذ رای اعلام و اضافه کرد: بازرسان انتخابات با دقت تمام این موارد را کنترل کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تعدی از قانون با متخلفان به شدت برخورد می کنند.
وی با تاکید بر اینکه فرصت تبلیغات ۲۴ ساعت قبل از رای گیری به اتمام رسیده است، یادآور شد: ما به هیچ عنوان مایل به تشکیل پرونده برای چنین تخلفاتی نیستیم، اما در صورت بی توجهی به تذکرات بازرسان، به طور قطع پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
محمدی از مسئولان ستادهای انتخاباتی هر ۲ نامزد ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی درخواست کرد تا نمایندگان و افراد منتسب خود را به اطراف شعب اخذ رای گسیل نکنند، چون در صورت مشاهده این افراد، توسط عوامل امنیتی دستگیر می شوند و مسئولیت آنها بر عهده روسای ستادهای مزبور است.
وی ادامه داد: تمام مسئولان برگزاری انتخابات اعم از هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی تمام توان و تلاش خود را صرف کرده اند تا این لحظه این انتخابات بدون کمترین مشکل و به صورت سالم جریان یابد، اما نباید این فضای سالم با ندانم کاری عده ای معدود، به حاشیه کشیده شود.
محمدی همچنین از وصول برخی گزارش ها مبنی بر دخالت تعدادی از تولیدکنندگان و مدیران کارخانه ها در جریان انتخابات خبر داد و گفت: در این خصوص گزارش هایی از اصرار برخی مدیران واحدهای تولیدی به کارگران و ارایه تصاویر برگه رای آنها رسیده است، که درخواست داریم این افراد قلیل چنین کارهایی را انجام ندهند، چون استثمار رای تخلف و جرم انتخاباتی به شمار می رود.
محمدی ادامه داد: ممنوعیت تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری شامل فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز می شود و در صورتی که افراد در این فضاها اقدام غیرقانونی انجام دهند ، برخورد قانونی می شود.
به گزارش ایرنا، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز/ جمعه/ برابر با ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور آغاز شد و در آذربایجان شرقی ۵۰ حوزه انتخابیه با سه هزار و ۱۶۳ صندوق رای گیری برای اخذ آرای مردمی اختصاص یافته که ۷۳۷ صندوق سیار و یکهزار و ۵۸۹ صندوق اخذ رای نیز شهری و ثابت است.
تعداد ۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی کار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان را بر عهده دارند.
مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دور با هم رقابت می کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار