مدیر گمرک نوردوز خبر داد:

صادرات ۶۳ میلیون دلاری کالا از گمرگ نوردوز

1403/04/14 - 09:59 - کد خبر: 115909
پایانه مرزی نوردوز پایانه مرزی نوردوز

نصر: مدیر گمرک نوردوز از صادرات ۴۴۶ هزارتن کالا به ارزش ۶۳ میلیون دلار در ۳ ماهه نخست سالجاری از این گمرک خبرداد.

به گزارش نصر، رضا تقی‌زاده امشب در نشست مدیران اظهار داشت: این میزان تجارت کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۰۶ درصد و از حیث ارزش دلاری  ۷۹ درصد رشد داشته است.وی افزود: عمده کالاهای صادراتی گمرک نوردوز در مدت یادشده را مصالح ساختمانی (میلگرد، سیمان، کلینگر، کاشی )، لوازم آشپزخانه، مصنوعات پلاستیکی برشمرد و افزود این کالاها به کشورهای ارمنستان،گرجستان،ترکیه و روسیه صادر شده است.
تقی‌زاده تاکید کرد: در همین مدت کالاهای صادراتی ۴۶ گمرک کشور به وزن ۱۲۱ هزارتن و به ارزش ۶۲ میلیون دلار از طریق این گمرک به خارج از کشور صادرشده است.وی گفت: همچنین در ۳ ماهه نخست سالجاری ۲ هزار و ۷۴۷ کامیون از گمرک نوردوز ورود موقت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۳ درصد رشد داشته  است.
تقی‌زاده در ادامه افزود: در این مدت ۱۲۸ هزار  مسافر  از گمرک نوردوز  تردد و خدمات گمرکی دریافت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.
مدیر گمرک نوردوز در پایان اظهار داشت: میزان حجم ترانزیت خارجی مبدا و مقصد در ۳ ماه سال جاری ۶۴ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد نشان می دهد.گمرک نوردوز تنها گمرک زمینی ایران و ارمنستان همچنین شاهراه ارتباطی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیاست.
انتهای پیام/

پژوهشیار