سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

نگاه ویژه دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید موجب تحول در حوزه صیانت از محیط زیست شد

1403/03/24 - 20:47 - کد خبر: 114735
جلسه

نصر: سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید به موضوع حفاظت محیط زیست، گفت: در سایه توجه این دولت، چرخش تحول‌آفرین در حوزه صیانت از محیط زیست و بهره‌برداری از منابع طبیعی با مشارکت مردم از سال گذشته انجام گرفته است.

به گزارش نصر، تراب محمدی امروز در مراسم پاسداشت مقام محیط‌بان و تجلیل از برگزیدگان سازمان حفاظت محیط زیست در تبریز، افزود: در دولت سیزدهم کارهای بسیار بزرگی به ویژه در حوزه محیط زیست انجام گرفته و رئیس جمهور شهید نیز به محیط زیست و محیط بانان توجه جدی داشت.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه الزامات محیط زیستی باید رعایت شود، گفت: اگر از محیط زیست حفاظت نشود زندگی بشر به مخاطره خواهد افتاد.
محمدی به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور اشاره و اظهار کرد: از اولین ساعات سانحه بالگرد رئیس جمهور و همراهان همه در میدان بودند و در این میان نقش محیط‌بانان بسیار برجسته بود زیرا آنها به منطقه آشنا بودند.
محمدی خاطرنشان کرد: محیط زیست و حفظ آن از شاخص‌های پیشرفت یک کشور است و حقیقتا اگر از محیط زیست مراقبت نشود با مشکلات جدی روبرو می‌شویم.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: همین آب شربی که می‌نوشیم جزو محیط زیست است و اگر سالم نباشد یک جامعه نابود می‌شود.
محمدی سیاست های ۱۵ گانه مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست را نقشه راه و پیشران در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: شهید جمهور نگاه و بینش دقیقی بر اهمیت محیط‌زیست داشت.
وی بیان داشت: چرخش تحول آفرین اعم از صیانت محیط زیست و بهره‌برداری از منابع طبیعی با مشارکت مردم از سال گذشته انجام گرفته است.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به اقدامات و برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: احیای دریاچه ارومیه، مدیریت منابع پهنه آبی استان توجه به اقدامات محیط زیستی در توسعه صنایع، صیانت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، هزینه‌کردهای زیست محیطی مبتنی بر سند تحول مردمی و جنگل کاری ۴۰۰ هکتاری توسط بسیج سازندگی از اقدامات مهم‌ دولت سیزدهم در آذربایجان‌شرقی است.
محمدی تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری محبوب، مظلوم و خستگی‌ناپذیر بود که در دوران ریاست جمهوری ۳۳ ماهه ایشان خدماتی بی‌نظیری در کشور اتفاق افتاد که برای مردم به خوبی تبیین نشد و یا مغرضانه بعضی افراد تبیین نکردند.
وی بیان داشت: ما شهدای زیادی در بین محیط بانان داریم که توسط سودجویان و حیات وحش و محیط زیست، جان عزیزشان را از دست داده و یا به درجه جانبازی رسیده‌اند که یاد آنها تا ابد در اذهان مردم به نیکی و خیر یاد می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار