معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان؛

پلمپ 14 باشگاه ورزشی متخلف در سال گذشته 

1403/03/22 - 09:57 - کد خبر: 114579
جواد امان زاده

نصر، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان از بازرسی بیش از سه هزار و 500 باشگاه و پلمپ 14 باشگاه متخلف در سطح استان خبر داد.

به گزارش نصر، جواد امان زاده معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص بازرسی از اماکن ورزشی استان اعلام کرد : تیم‌های بازرسی و نظارت اماکن ورزشی استان در جهت سلامت وزشکاران در سطوح قهرمانی و همگانی تشکیل و این تیم به‌صورت دوره‌ای و سرزده از اماکن سطح استان بازدید می کند و هدف از این بازرسی ها تسهیل فرایند حضور عموم مردم در باشگاه ها و تضمین سلامت ورزشکاران و حمایت از باشگاه داری است.
وی تصریح کرد:  با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده پنج باشگاه های ورزشی، دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد. 
امان زاده افزود: در نشست های توجیهی آموزشی فرآیندها و اولویت ها برای ناظرین با رویکرد پیشگیری، اطلاع رسانی و راهنمایی، اصلاح و بهبود آموزش محور، تشویق، تنبیه انضباطی و در نهایت برخورد جدی با متخلفین در حوزه سلامت ورزشکاران انجام شده است. 
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای حفظ سلامت ورزشکاران بیان کرد : با هر باشگاه و اماکن ورزشی که تخلف داشته باشد و از دستورالعمل‌های صادر شده فراتر عمل کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد. انتظار می رود باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان برابر قانون عمل کنند و از فعالیت‌های غیرمجاز و هنجارشکن در فضای مجازی، فعالیت بدون پروانه بهره‌برداری، گرانفروشی و تجویز ، مصرف و فروش مکمل های ورزشی در مکان های ورزش خودداری کنند و به قوانین و مقررات تعریف شده از سوی وزارت ورزش و جوانان، پایبند باشند.
وی در خصوص میزان بازرسی های سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از سه هزار و 500 باشگاه مورد بازرسی قرار گرفت که در همین زمینه به 423 باشگاه اخطار داده شدو 14 باشگاه متخلف نیز پلمپ شدند. 
امان زاده در پایان،  تقدیر از عملکرد، فعالیت‌های برتر و مثبت باشگاه ‌ها، اماکن ورزشی و سرمایه گذاری ها و بخش های خصوص استان که در ترویج ورزش و سلامتی در استان تلاش می کنند را از برنامه‌های مهم اداره‌کل ورزش و جوانان استان با همکاری هیات پزشکی ورزشی در سال جاری عنوان نمود.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

پژوهشیار