مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

نشان دار شدن ۹۹ درصد بیماران خاص آذربایجان شرقی در بیمه سلامت

1403/03/20 - 15:52 - کد خبر: 114492
نشست

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از نشان دار شدن ۹۹ درصد بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه سازمان بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش نصر، مجیدی، در همایش روسای بیمه سلامت آذربایجان شرقی در مراغه اظهار کرد: تا کنون بیش از ۶۷ هزار نفر معادل  ۹۹ درصد از بیماران خاص و صعب العلاج استان برای دریافت خدمات بیمه‌ای نشان دار شده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته در قالب هزینه درمان و بیمه برای بیماران خاص و صعب العلاج بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان در استان هزینه شده است.
وی گفت: آذربایجان شرقی در نشان دارکردن بیماران خاص از استان‌های پیشتاز و رتبه دوم کشور را در بین استان‌های پرجمعیت دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: در قالب صندوق بیمه بیماران خاص و صعب العلاج برای ۱۰۷ بیماری خدمات بیمه‌ای ارائه می‌شود که با اقدامات انجام گرفته، بیماران نشان دار می‌توانند از خدمات ویزیت بیمارستان‌های خصوصی بهره‌مند شوند و برای بستری نیز اقدامات لازم درحال انجام است.
مجیدی اظهار کرد: در قالب بیمه ایرانیان درآذربایجان شرقی ۶۴۰ هزار نفرتحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
وی در ادامه با بیان انیکه ساختمان بیمه سلامت مراغه جوابگوی جمعیت و تعداد مراجعه کنندگان نیست افزود: در صورت تامین زمین از سوی شهرستان ساختمان جدید برای بیمه سلامت احداث خواهد شد.
وی تصریح کرد: در آذربایجان شرقی بیش از ۲ میلیون ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار