مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی؛

۵۸ درصد جمعیت استان بیمه تامین اجتماعی دارند

1403/03/17 - 17:31 - کد خبر: 114349
یونس دباغ صادقی‌پور

نصر: مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: تقریبا ۵۸درصد جمعیت کشور و استان آذربایجان شرقی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند. 

به گزارش نصر، “یونس دباغ صادقی پور”، روز پنجشنبه در دومین سلسله نشست‌های خبری رسم خدمت تبیین اقدامات دولت سیزدهم که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال اول آغاز فعالیت این دولت یک میلیون و ۶۰ هزار میلیارد ریال بدهی این سازمان به بانکی تسویه شد که بی سابقه بود.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در دو حوزه بیمه‌ای و درمانی در کل کشور فعالیت می‌کند که در حوزه بیمه ای شهرستان تبریز با ۶ شعبه و ۲۲ شعبه در شهرستان‌های استان به اعضای تحت پوشش خود ارائه خدمات می‌کند.
دباغ صادقی پور گفت: در حوزه درمان ۲ بیمارستان بزرگ در تبریز (عالی نسب و ۲۹بهمن) و ۱۵ پلی کلینیک و درمانگاه در شهرستان‌ها مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف تامین اجتماعی هستند.
وی افزود: تأمین اجتماعی در حال حاضر با ۲۸شعبه، ۱۳کارگزاری و ۶واحد اقماری در شهرستان‌های تابعه استان مشغول خدمت رسانی است. 
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان اصلی ۷۸۴ هزار و ۴۸۷ نفر بوده و مستمری بگیران اصلی ۲۳۸ هزار و ۹۱۱ نفر است.
دباغ صادقی پور اظهار کرد: بیمه شدگان اصلی را بافندگان ۱۲ درصد، رانندگان ۱۸ درصد، ۴۱ درصد مشاغل آزاد، خادمین مساجد ۳ درصد، باربران ۴ درصد و... تشکیل داده است.
وی با بیان اینکه آمار مقرری بگیران استان ۷۰۹۸ نفر است، گفت: تعداد کارگاه‌های مشمول کمک دولت در استان ۱۵ هزار و ۷۲۳ مورد بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد ۲۸ درصدی مواجه است.
دباغ صادقی پور به طرح‌های تحولی این سازمان در سال جاری نیز اشاره کرد و اذعان کرد: این طرح‌ها در سه حوزه کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان و مستمری بگیران در دست انجام است.
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حوزه کارفرمایان، دوشنبه‌های با تولید را راه‌اندازی کردیم که با حضور مستقیم در کارخانه‌ها، ضمن رفع مشکلات بیمه‌ای، تسهیلگری را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی ابراز کرد: در حوزه بیمه شدگان نیز، بیمه هوشمند را از بهمن ۱۴۰۲ فعال کرده‌ایم و حق بیمه‌ها از این طریق دریافت می‌شود ضمن اینکه عنوان شغلی و مبلغ بیمه نیز از طریق پیامک به بیمه شدگان ارسال می‌شود.
دباغ صادقی‌پور به بیمه قالی‌بافی نیز در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد و گفت: این بیمه که مشمول کمک دولت است هفت درصد از سوی قالیباف و ۲۰ درصد نیز از طرف دولت حمایت می‌شود و در حال حاضر ۴۵ هزار نفر تحت این عنوان بیمه هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار