مدیرکل استاندارد آذربایجان‌ شرقی مطرح کرد:

استاندارد؛ تنها ارگان مجاز صدور پروانه کاربرد نشان حلال در ایران

1403/03/16 - 22:52 - کد خبر: 114320
مصطفی صحرایی

 نصر: مدیرکل استاندارد آذربایجان‌ شرقی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران ، تنها ارگان مجاز صدور پروانه کاربرد نشان حلال در ایران است. 

به گزارش نصر، مصطفی صحرایی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: دریافت گواهی استاندارد حلال یکی از نکات قوت واحدهای تولیدی استان می‌باشد و طبق قانون تنها ارگان  مجاز صدور گواهی حلال سازمان ملی استاندارد ایران است.
وی افزود: هدف از دریافت گواهی استاندارد حلال تعیین الزامات و ویژگی‌های پایه برای انطباق مواد غذایی در هر مرحله از زنجیره غذایی با احکام و قوانین اسلام و مطابق با الزامات مذهب فقه جعفری علیه السلام است. 
مدیر کل استاندارد استان اظهار داشت: حلال به عنوان یک استاندارد جهانی معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان است که در بین کشورهای اسلامی رعایت استاندارد حلال و اخذ گواهی برای واردات محصولات ضروری می‌باشد.
صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت حوزه صنعت حلال در دو بخش محصولات و خدمات است که بخش محصولات به دو زیربخش مواد غذایی و غیر غذایی که شامل مواد آرایشی، دارویی چرم وخدمات شامل البسه،بانکداری،توریسم رسانه و غیره است تقسیم می‌شود. 
وی گفت استاندارد غذایی حلال توسط SMIC/ OIC (سازمان همکاری اسلامی و موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی) تدوین شده است.
ی اضافه کرد که از مجموع ۳۳ کشور اسلامی تنها ۱۳ کشور عضو هیئت مدیره موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی هستند که کشور عزیزمان ایران عضو هیئت مدیره این موسسه SMIC می‌باشد.
لازم به ذکر است که صدور پروانه کاربرد نشان حلال با همکاری نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل صدور، تجدید تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشانه حلال تصویب و منجر به صدور نشان حلال در سطح کشور شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار