همزمان با سالگرد رحلت امام خمینی (ره) برگزار شد؛

گرامیداشت شهدای خدمت در نخجوان

1403/03/16 - 13:06 - کد خبر: 114270
جلسه

نصر: مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و یادبود شهدای خدمت در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان برگزار شد.

به گزارش نصر، این مراسم با حضور ایرانی های مقیم نخجوان (شامل دانشجویان و فعالان اقتصادی ایرانی) و جمعی از مقامات رسمی محل شامل معاون نخست وزیر، وزیر حمل و نقل، رئیس آژانس منابع آبی، معاون آژانس انرژی و رئیس دفتر وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در نخجوان، در سالن شهدای منا سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان برگزار شد.
  منصوری، سرکنسول کشورمان، مطالبی در تحلیل زندگانی حضرت امام (ره) و تلاش های دولت سیزدهم با الگوی «سیاست همسایگی» و دوستی با همسایگان، ایراد و بر نقش بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با همسایگان و استمرار این روند در دولت آینده نیز تأکید کرد.
در ادامه این مراسم با پخش ویدئو کلیپ های متنوعی، یاد و نام شهدای خدمت؛ رئیس جمهور و وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و بخصوص آیت الله آل هاشم که قرار بود در مراسم سرکنسولگری در نخجوان به عنوان میهمان ویژه، سخنرانی نمایند، گرامی داشته شد. قرائت اشعار منتخبی از امام خمینی (ره) و یکی از شاعران معاصر (جلال نظافت) در بزرگداشت شهدای خدمت، تقدیر از دانشجویان ایرانی مقیم با تکیه بر توجه ویژه حضرت امام (ره) به موضوع جوانان، از دیگر برنامه های این مراسم بود.


در پایان مراسم، از هیأت مقامات نخجوانی و ایرانیان شرکتکننده طی سفره احسان تدارکت دیده شده، پذیرایی شد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با میهمانان به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و به ویژه سیاست خارجی دولت سیزدهم در موضوع عضویت کشورمان در سازمان همکاری شانگهای، گروه بریکس و امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اورآسیا اشاره کرد.
مقامات آذربایجانی نیز در این زمینه به قدرت و توانمندی  هایروزافزون جمهوری اسلامی ایران، علی رغم همه مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم های گسترده ی اقتصادی، اذعان کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار