مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل خبر داد:

تخصیص روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز به اردبیل با تکمیل خط دوم انتقال

1403/03/13 - 15:20 - کد خبر: 114188
گازرسانی

نصر: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با احداث و تکمیل خط دوم انتقال گاز، میزان گاز تخصیصی به استان اردبیل تا ۲۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش نصر، میرسعید سیدمتین، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در گفت‌وگویی در اردبیل اظهار کرد: تخصیص روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز به استان اردبیل پس از بهره‌برداری از خط دوم انتقال گاز محقق می‌شود.
وی افزود: خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل به طول ۵۵ کیلومتر و با قطر ۳۰ اینچ از چلوند تا ایستگاه تقویت فشار اردبیل به موازات خط موجود و با نصب حداقل یک واحد توربوکمپرسور جدید توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حال احداث است که با اتمام این پروژه و بهره‌برداری از آن، گاز تخصیصی استان به ۲۵ میلیون متر مکعب در روز می‌رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه پروژه‌های در حال اجرا با پیشرفت قابل قبولی همراه است، خاطرنشان کرد: چهار فاز خط انتقال تقویتی شمال استان و گازرسانی به بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور که دو فاز آن به سایزهای ۲۴ و ۱۶ اینچ به طول ۷۶ و ۲۶ کیلومتر در حال اجراء بوده و انتظار می‌رود، بهره‌برداری از این طرح‌ها طی سال جاری محقق شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار