شهردار اردبیل خبر داد:

آغاز عملیات بهسازی بالیقلوچای اردبیل با اعتبار یک هزار میلیار تومان

1403/03/10 - 21:22 - کد خبر: 114045
بالیقلوچای اردبیل

نصر: شهردار اردبیل گفت: زیباسازی و بهسازی رودخانه بالیقلوچای به طول ۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا آغاز و تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نصر، محمود صفری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی پروژه بهسازی و ساماندهی رودخانه بالیقلوچای و بزرگ‌ترین پارک و فرهنگسرای بانوان که در شهرک زرناس اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: زیباسازی و بهسازی رودخانه بالیقلوچای با اعتباری بالغ بر یک هزارمیلیارد تومان با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا در بازه زمانی سه سال عملیاتی و اجرا می‌شود.
وی با اشاره طرح گردشگری حاشیه بالیقلوچای گفت: ۲۹ هکتار از حاشیه رودخانه بالیقلوچای برای اجرا و توسعه طرح‌های گردشگری در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود با احداث مسیر دوچرخه، تعبیه پل‌های چوبی، تفریحات آبی و غیره تحول بزرگی در حوزه زیباسازی و افزایش گردشگرپذیری در منطقه صورت گیرد.

آب به‌صورت مداوم در رودخانه بالیقلوچای جریان می‌یابد
شهردار اردبیل با بیان اینکه تامین آب رودخانه بالیقلوچای نقطه منحصربفرد اجرای این پروژه است، تصریح کرد: با پمپاژ آب به طول هشت کیلومتر از انتهای رودخانه به تپه نادری مشکل نبود آب رودخانه بالیقلوچای به‌طور کامل رفع شده و شاهد جریان آب به‌صورت مداوم در این رودخانه خواهیم بود.
صفری همچنین کلنگ‌زنی برای احداث بزرگترین پارک و فرهنگسرا برای بانوان اردبیل همراه با اجرای این پروژه را یادآور شد و افزود: این مجموعه( ویژه بانوان) در مساحت پنج و نیم هکتار در طول یک‌سال اجرایی خواهد شد و برای ساخت ورزشگاه‌های تخصصی، سالن فوتبال، والیبال ویژه بانوان و تامین تجهیزات در این مجموعه نیز برنامه‌ریزی شده است.
وی در ادامه به عملیاتی شدن پل آقاباقر اشاره کرد و گفت: در اجرای این پل ۴۲ مورد معارض وجود داشت که ۳۶ مورد رفع و پس از توافق با ۶ مورد باقی مانده نیز پل آقاباقر در راستای ممانعت از ایجاد ترافیک پس از افتتاح راه‌آهن در این مسیر با همکاری موسسه عاشورا قرارگاه خاتم‌الانبیا عملیاتی خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار