طبق هشدار مقامات استرالیا/

تشدید آتش‌سوزی‌های طبیعیِ استرالیا به‌رغم بارندگی‌های اخیر

1398/10/16 - 20:17 - کد خبر: 11389
آتش سوزی، استرالیا

نصر: مقامات استرالیا هشدار داده‌اند که با وجود بارش باران و کاهش دما در این کشور، آتش‌سوزی‌های ویرانگر دوباره آغاز خواهد شد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، بارندگی در ساحل شرقی استرالیا از سیدنی تا ملبورن منجر به شسته شدن دود حاصل از آتش‌سوزی‌های در هوا شده و بارندگی‌های سیل‌آسا در برخی از مناطق نیوساوت ولز (NSW) گزارش شده است.
کارشناسان اما هشدار داده‌اند که دمای هوا تا پنج‌شنبه افزایش می‌یابد و اظهار داشته‌اند که آتش‌سوزی‌های بزرگ ایالات "ویکتوریا" و "نیوساوت ولز" می‌توانند با پیوستن به یکدیگر منجر به تشکیل حریق‌های عظیم و گسترده‌تری شوند.
مقامات هم‌چنین در تلاش برای تامین امکانات مورد نیاز برای هزاران نفری هستند که به دلیل آتش‌سوزی‌ها مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند. با نابودی صدها ساختمان دیگر این آخر هفته بدترین روزهای بحران آتش‌سوزی‌های استرالیا تاکنون محسوب می‌شود. 
در بسیاری از شهرهای بزرگ و روستاهای استرالیا آسمان به دلیل خاکستر و دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها به رنگ قرمز درآمده است. روز شنبه صدها نفر برای فرار از آتش‌سوزی‌ها به سمت سواحل فرار کردند.
کشتی نظامی مستقر در اسکله‌های استرالیا که آماده شرکت در عملیات امدادرسانی است، نشان می‌دهد خطر آتش‌سوزی‌ها پایان نیافته و پیش‌بینی‌ها حاکی از تشدید آن‌ها طی روزهای آینده است.
نخست‌وزیر استرالیا با بیان این که این بحران ممکن است تا ماه‌ها ادامه پیدا کند، اعلام کرده بیش از ۱۰۰ هزار دلار استرالیا برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این آتش‌سوزی اختصاص داده شده و دو میلیارد دلار دیگر نیز برای بازسازی‌ها طی دو سال آینده صرف خواهد شد.
استرالیا هر ساله در این فصل آتش‌سوزی‌های طبیعی را تجربه می‌کند اما امسال آتش‌سوزی‌ها بسیار شدیدتر بوده و رکورد جدیدی بر جا گذاشته است.
بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، از زمان شروع آتش‌سوزی‌ها در ماه سپتامبر تاکنون حداقل ۲۴ نفر جان باخته‌اند. هم‌چنین کیفیت هوای شهر "کانبـِرا"، پایتخت استرالیا به تازگی پایین‌ترین سطح در جهان اعلام شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار