خبر/

نگرانی شرکت‌های کشتیرانی از جنگ افروزی ترامپ در منطقه

1398/10/16 - 16:27 - کد خبر: 11372
کشتیرانی

نصر: جنگ‌افروزی و تروریسم دولت ترامپ موجی از اضطراب را در بخش‌های مختلف جهان ایجاد کرده که از آن جمله ایجاد نگرانی در شرکت‌های کشتیرانی است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، به دنبال حمله تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی و شماری دیگر از همراهانش در بغداد و تشدید تنش‌ها در منطقه، شرکت‌های بخش حمل‌ونقل بویژه کشتیرانی به شدت نگران وقوع درگیری و تنش‌های احتمالی هستند.
شرکت‌های کشتیرانی از جمله صاحبان و عوامل اجرایی شرکت‌های دارنده تانکرهای نفت و گاز طبیعی، به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از این حمله تروریستی آمریکا، در وضعیت اضطراری قرار گرفته‌اند. این شرکت‌ها نسبت به افزایش بهای نفت و گاز و تعرفه‌های بیمه در دوران جنگ و خطرات دیگر نگران هستند.
شرکت میتسویی اواس‌کی ژاپن یکی از بزرگترین صاحبان امور کشتیرانی، به کارکنان کشتی‌های امور ترانزیتی خود در تنگه هرمز توصیه‌های امنیتی کرده است.
شرکت ان‌وای‌کی، دیگر شرکت کشتیرانی معروف ژاپن نیز به خدمه کشتی‌هایش در تنگه هرمز اعلام کرده تدابیر امنیتی شان را افزایش دهند.
در سال ۲۰۱۸ به طور میانگین روزانه ۲۱ میلیون بشکه نفت( ۲۱ درصد مصرف جهانی) از تنگه هرمز عبور کرد. کارشناسان هشدار داده‌اند که کشیده شدن تنش‌ها میان ایران و آمریکا به مراکز دریایی غیرقابل تصور نیست.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/

پژوهشیار