احمد علیرضابیگی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

نقش کلیدی آیت‌الله آل‌هاشم در مدیریت بحران‌های سیاسی منطقه/ باید به اصل مردم بازگردیم + فیلم

1403/03/01 - 14:51 - کد خبر: 113532
مصاحبه بیگی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت آیت الله آل هاشم به واسطه محبوبیت و جایگاه مردمی خود نقشی کلیدی در مدیریت بحران های سیاسی منطقه داشت.

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی صبح امروز در حاشیه مراسم تشییع شهدای خدمت در گفتگو با خبرنگار «نصر» با ابراز تاسف از این اتفاق جان‌گداز و آرزوی علو درجات برای شهدای راه خدمت با اشاره به نقش محوری آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم در کنترل بحران‌های منطقه ای، افزود: به خاطر دارم که در زمان جنگ دوم قره باغ با وجود اینکه دولت ایران در این جنگ اعلام بی طرفی کرده بود، ولی به دلیل عبور کاروان نظامی ارمنستان از مسیر انزلی و مرز نوردوز برای ورود به ارمنستان، این امر باعث شد که مردم جمهوری آذربایجان از ما دلخور شوند. مردم جمهوری آذربایجان عزیزان ما هستند، چرا که ما به یکدیگر وابسته هستیم و حتی ارتباطات خانوادگی هم داریم، به یاد دارم که آیت‌الله آل‌هاشم در آن برهه حساس با شجاعت وارد میدان شدند و سایر ائمه جمعه منطقه آذربایجان را دور هم جمع کردند و با همفکری یکدیگر بیانیه‌ای صادر کردند، بیانیه‌ای که باعث شد مردم آذربایجان به حمایت مردم ایران دلگرم شوند.
وی ادامه داد: پس از صدور این بیانیه بود که مواضع مقام معظم رهبری منتشر شد که پیش از آن اعلام کرده بودند که قره باغ سرزمین اسلام است و باید به مردم آذربایجان بازگردد، این بیانیه ائمه جمعه آذربایجان و مواضع مقام معظم رهبری در خصوص قره‌باغ توانسته بود دل مردم آذربایجان را نسبت به ایران صاف کند، این امر نشان داد که در میدان سیاست باید مردان بزرگی حضور داشته باشند تا امنیت و آرامش در منطقه حاکم باشد.
بیگی در ادامه اظهارکرد: باور این خبر هنوز برایم سخت و دردناک است در حالی که به واسطه ارتباط با نیروهای امدادی هلال احمر، یکی از اولین نفراتی بودم که از این حادثه با خبر شدم.


استاندار اسبق آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: درست است که من به عملکرد دولت آیت‌الله رئیسی انتقاد داشتم، اما به عنوان رئیس جمهور مردم ایران بسیار برایم محترم بودند و اکنون که به فیض شهادت نائل شده اند بسیار از این موضوع متاثر شدم  درک و هضم این موضوع هنوز هم برایم سخت است.
بیگی ادامه داد: آقای دکتر مالک رحمتی هم یکی از مدیران لایق کشور بودند که در همه جلسات حضور داشتند و انگیزه مضاعفی برای توسعه و پیشرفت جایگاه استان آذربایجان‌شرقی داشتند و فقدان ایشان خسارت بزرگی برای استان است.
وی همچنین گفت: برای مردم آذربایجان ابعاد این ضایعه بسیار بزرگ است، چرا که آذربایجان دو تن از بزرگ مردان تکرارناپذیر خود را از دست داد.
نماینده مردم تبریز، اذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآورشد: هر چند که امیدواریم این اتفاق تلخ خللی در روند اداره کشور به وجود نخواهد آورد، اما ما باید بتوانیم این ضایعه را به فرصت تبدیل کنیم و به نقطه ای بازگردیم که اشتباه کرده بودیم و اشتباه خود را اصلاح کنیم. ما نباید از مردم ترس داشته باشیم و باید به اصل مردم بازگردیم و به اراده مردم اعتقاد داشته باشیم، چرا که مردم می‌خواهند رای خود را در شاکله حکومت و مدیریت کشور جاری و ساری کنند و اگر این اتفاق نیفتد ما خسارت‌های بسیاری را باید متحمل شویم.
انتهای پیام/

پژوهشیار