مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

مشاوران تحصیلی نسبت به معرفی رشته علوم و معارف اسلامی اهتمام کنند

1403/02/27 - 12:28 - کد خبر: 113252
مسعود سعادتی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: انتظار می رود مشاوران تحصیلی با شناسایی دانش آموزان مستعد و علاقمند به رشته علوم و معارف اسلامی، نسبت به معرفی این رشته اهتمام جدی کنند.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی روز پنجشنبه در همایش علمی و آموزشی مشاوران هدایت تحصیلی نواحی پنجگانه آموزش و پرورش تبریز با محوریت معرفی رشته علوم و معارف اسلامی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار مشاوران مدارس در هدایت تحصیلی و آینده دانش آموزان اظهار کرد: انتظار از مشاوران، توزیع متوازن دانش آموزان بین رشته ها بر اساس نیازسنجی های تحصیلی و شغلی صورت گرفته در سیستم آموزش و پرورش و متناسب با استعداد و توانمندی های دانش آموزان است.
وی ادامه داد: شناخت صحیح ظرفیت و استعداد دانش آموزان می تواند اقدامی راهگشا در این مسیر باشد و در این میان رشته علوم و معارف اسلامی یکی از رشته هایی است که با توجه به سابقه دینی استان نیازمند توجه بیش از پیش از سوی مشاوران هدایت تحصیلی مدارس است زیرا تنها ۷۶ صدم درصد از ۷۵۰ هزار دانش آموز استان در این رشته و مدارس صدرا تحصیل می کنند.
سعادتی راه اندازی ۱۰ هنرستان جوار صنعت را از برنامه های جدی اداره کل آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: این اقدام با هدف توسعه رشته های فنی و حرفه ای با توجه به ظرفیت های صنعتی استان صورت می گیرد و آموزش و پرورش با چنین ظرفیت های می تواند در تحول جامعه بسیار موثری باشد و این امر خود نیازمند تحول جدی در مجموعه آموزش و پرورش و آن هم به دست معلمان است.

ماهیت مدارس صدرا، کادرسازی برای آینده نظام در قالب گام دوم انقلاب است
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کادرسازی برای آینده نظام در قالب گام دوم انقلاب ماهیت مدارس صدراست که مورد توجه و دغدغه ویژه رهبر معظم انقلاب نیز است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی افزود: مدارس صدرا به صورت مستقل رشته های علوم و معارف اسلامی را ارایه می کنند و کادرسازی برای آینده نظام در قالب گام دوم انقلاب هدف گذاری صورت گرفته برای این مدارس است.
وی خاطر نشان کرد: توجه و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به کادرسازی برای آینده نظام، تکلیف و وظیفه دست اندرکاران مدارس صدرا در مجموعه های آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی را خطیر می سازد و در این مدارس با لحاظ ضوابط و شرایط خاص به دنبال جذب دانش آموزان دارای انگیزه، مستعد و توانمند هم به لحاظ علمی و هم از نظر تربیتی، اخلاقی و مذهبی و اعتقادی هستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: حداقل معدل برای ثبت نام در مدارس صدرا ۱۷ است که تحقق این مهم نیازمند همکاری مشاوران هدایت تحصیلی در هدایت دست کم یک درصد از دانش آموزان هر یک از مناطق پنجگانه تبریز به این مدارس است که در صورت تحقق این امر ۲۵۰ نفر از دانش آموزان تبریزی در ۲ مدرسه صدرای این شهر پذیرش خواهند شد.
وی گفت: هر چند پیگیری هایی در خصوص مشکلات کنکوری دانش آموزان صدرا در حال انجام است با این حال و با وجود برخی مشکلات و موانع در این زمینه بیش از ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان این مدارس جذب دانشگاه ها و مراکز علمی اثرگذار در کشور می شوند و بر خلاف تصور غالب در جامعه تنها حدود ۳۰ درصد فارغ التحصیلان وارد حوزه های علمیه می شوند.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: دبیرستان دخترانه صدرای تبریز مدرسه نمونه کشوری در بین مدارس صدرای کل کشور است و با توجه به چنین ظرفیت ها و جایگاه مدارس صدرا از مشاوران هدایت تحصیلی مدارس استان و به ویژه تبریز انتظار می رود با معرفی صحیح این مدارس زمینه جذب دانش آموزان مستعد و متعهد به رشته علوم و معارف اسلامی بیش از پیش فراهم شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار