استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:

پا به پای صنعت حرکت کردن، هنر است/مس، نگین آذربایجان

1403/02/26 - 12:49 - کد خبر: 113177
مالک رحمتی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد سرمایه گذاری در استان به دست بخش خصوصی است، ادامه داد: مدیران استانی باید به صنعت این منطقه نگرش متفاوتی داشته باشند، پا به پای بخش خصوصی حرکت کردن، یک هنر است.

به گزارش نصر، مالک رحمتی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه این مجموعه تا امروز یک نگاه رو به رشد بوده است، گفت: هشت میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی و ۵۲ نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد که مس در جایگاه اول قرار دارد و نگین آذربایجان است.
وی در ادامه به لزوم تکمیل زنجیره ارزش مس در استان اشاره کرد و گفت: بالغ بر دو میلیارد دلار در حوزه مس استان سرمایه گذاری شده است و نیاز است، با شکل گیری صنایع پایین دستی در صنعت مس و توجه ویژه به این صنعت، زنجیره ارزش آن تکمیل شود که این امر قطعا در توسعه کشور تاثیر می گذارد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه قطعا مدیرکل صمت فرماندهی خوبی را در این جایگاه پیش خواهند برد، افزود: آنچه که سازمان را به حرکت در می‌آورد کارشناسان و مدیران و... هستند و همه باید در یک مسیر تلاش کنند تا شاهد فعالیت های استانی باشیم و واحد‌های صنعتی به رضایتمندی برسد و فعالان بخشی خصوصی شاهد تغییر باشند.
وی اضافه کرد: در سالی هستیم که انتظارات قابل توجهی وجود دارد و آذربایجان شرقی بسترها و ظرفیت های بسیاری در توسعه دارد.
رحمتی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی بالای ۹۰ درصد سرمایه گذاری در استان به دست بخش خصوصی است، ادامه داد: این مهم فرصتی است، تا رشد برای صنعتگران اتفاق بی افتد، پا به پای این بخش خصوصی حرکت کردن، یک هنر است.
وی با اشاره به اینکه مدیران استانی باید به صنعت این منطقه نگرش متفاوتی داشته باشند و نمی توان نگرش اداری به آن داشت، افزود: اگر همه با اراده و همت و تعاملی با صنعت طبق برنامه ریزی های استانی و وزارت خانه پیش برویم در استان شاهد تحول جدی در عملکردها خواهیم بود و همچنین اضافه شدن نیروی تازه نفس شاهد حرکت و رشد خواهیم بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار