نمایشگاه گروهی در گالری ایرانی/

حضور اساتید هنر در نمایشگاه ها موجب قوت قلب هنرجویان جوان است

1403/02/26 - 17:00 - کد خبر: 113139
نمایشگاه قلم و کنته

نصر: کیوریتور این نمایشگاه می گوید: حضور اساتید هنرمند در نمایشگاه ها قوت قلب هنرجویان جوان و تازه کاری است که در مسیر خلق اثر و انتخاب تکنیک هنری گام برداشتند و نیاز به تشویق و انگیزه دارند.

به گزارش نصر، «معصومه دعاگویی هریس» کیوریتور نمایشگاه گروهی «قلم و کنته» فارغ‌التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی، نزدیک ٧ سال است که به صورت حرفه‌ای نقاشی را دنبال می کند ولی سابقه علاقه اش به هنر. به کودکی بر می گردد. او درباره فعالیت هنری اش می گوید: از کودکی با عشق نقاشی را دنبال می کردم، ولی از ۱۰ سال پیش تصمیم گرفتم نقاشی را به صورت حرفه‌ای و با هدف معین برای آینده بیاموزم. تدریس هدفی بود که امروز با هنرجویانم این عشق را قسمت می کنم. 
وی در این خصوص افزود: در حال حاضر در آموزشگاه های مختلف مثل آموزشگاه هنری آراد تدریس می کنم. گرایش تکنیکی مورد علاقه‌ خودم به شخصه رنگ روغن و آبرنگ است و در میان موضوع‌ها به حیات طبیعت و حیات وحش علاقه‌مندم. در آموزش، انتخاب تکنیک را به علاقه و میزان استعداد و تلاش هنرجو وابسته می دانم و معتقدم در گام اول عشق و علاقه، نیروی محرکه هنرمند در دنیای بی انتهای تکنیک های هنری است و در گام بعدی یادگیری هنرجویان بسته به میزان تمرین و استعدادشان، پیشرفت می کند. 
 

وی ضمن اشاره به نمایشگاه های انفرادی و گروهی متعدد خود در پایتخت و تبریز گفت: این بار با هفت نفر از هنرجویان سطح پیشرفته خود نمایشگاه قلم و کنته را برپا کردیم. چون هم از رنگ و قلمو در کارهای روی بوم بهره بردیم و هم از مداد کنته به عنوان ابزار سیاه قلم استفاده کردیم، این نام را برای نمایشگاه انتخاب کردیم. آثار در اینجا با تکنیک رنگ روغن، مداد رنگی و سیاه قلم نقاشی شده اند. کم سن‌ترین هنرجو ۱۴ ساله است و نزدیک ۲ سال تمرین کرده تا خود را به سطح نمایشگاهی برساند. 
این هنرمند تبربری افزود: آنچه بیشتر به چشم می خورد آثار هایپر رئال است. نقاشی‌های سیاه قلم با تکنیک هایپر رئال کار شده‌اند. تکنیک رئال بیشتر روی انواع بافت‌ها متمرکز است و در آثار هنرجویان سعی شده انواع بافت‌ها از بافت خیس، طبیعت و بافت پوست حیوانات و ... به نمایش گذاشته استفاده شود تا جذابیت بصری برای بازدید کنندگان داشته باشند و از تکرار جلوگیری شود. 
 

«معصومه دعاگویی هریس» اذعان داشت: طی استقبالی که از این نمایشگاه شد، بسیاری از والدین را برای آموزش دیدن فرزندانشان مشتاق یافتم و این باعث خوشحالی است. همچنین بسیاری از اساتید به واسطه اینکه گالری ایرانی را می‌شناسند، از نمایشگاه بازدید و آثار هنرجوها را نقد و بررسی کردند و بسیار مشوق آنها بودند.
نظر این هنرمند را در مورد فضای هنری تبریز پرسیدیم: هنر در هر تکنیکی بسیار گسترده است و کسانی که در عرصه هنر دست به کارهای هنری می‌زنند در این استان خیلی زیاد اند. اگر حمایتی شایسته این اشتیاق از هنرمندان صورت بگیرد، شاهد اتفاقات خوبی در عرصه هنر  تبریز خواهیم بود. حمایت‌هایی از طریق اداره کل فرهنگ، انجمن نقاشان و ... با تخصیص فضایی برای گفتگوی هنرمندان در مورد آثار و تحلیل آثار هنری و کسب تجربه می تواند گزینه خوبی برای آغاز باشد. 
 

در این نمایشگاه،آیسل اکبری، مریم پسادست، رعنا زارع، زهرا ساعی، فاطمه سلطانیخواه، زهرا یاری، هنرجویان خانم دعاگویی آثار خود را به نمایش گذاشتند.
گفتنی است، «گالری ایرانی» به مدیریت «رامین ایرانی» در محل جاده ائل گلی، خیابان ۳۵ متری سینا ،جنب پیانو باربد، میزبان نمایشگاه های مختلف هنری در تبریز است.
انتهای پیام/

پژوهشیار