خبر/

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی با اداره‌کل زندان‌های آذربایجان شرقی

1403/02/24 - 10:13 - کد خبر: 113005
امضای تفاهم نامه همکاری

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و اداره‌کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه‌زاده امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی به زندانیان و خانواده آن‌ها در ایجاد بستری مناسب برای اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد: با هدف ایجاد بستری مناسب برای اشتغال و کمک به اقتصاد جامعه زندانیان، تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و اداره‌کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی منعقد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: توجه ویژه به امر آموزش در زندان‌ها و ایجاد بستری مناسب برای یادگیری و آموزش مهارت‌های مختلف صنایع‌دستی برای زندانیان، باعث ورود این قشر آسیب‌پذیر جامعه به بازارکار شده و از بازگشت مجدد آن‌ها به زندان می شود که با هدف‌گزاری برای ساماندهی آموزش‌ها و ایجاد فضایی کارگاهی برای زندانیان قابل تحقق است.
او اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه همکاری، امسال توجه ویژه‌ای به آموزش صنایع‌دستی برای ‌زندانیان خواهد شد که در تحقق هدف ایجاد زمینه‌ای مناسب برای اشتغال و بازپروری زندانیان که از وظایف مهم اجتماعی و همگانی‌ست‌، معاونت صنایع‌دستی استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
حمزه‌زاده با اشاره به اهمیت حوزه آمار در احصای میزان موفقیت هدف‌گذاری‌ها گفت: ارائه آمار و ارقام از ملزومات اساسی هدف‌گذاری‌ست که برای تحقق افزایش میزان بازدهی آموزش صنایع‌دستی برای زندانیان لازم است به حوزه آمار و ارقام توجه شده و جلسات فصلی با ارائه آمار و ارقام توسط این دو اداره‌کل در شناسایی و رفع نواقصات برگزار شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار