نگاهی به نتیجه انتخابات تبریز، آذرشهر و اسکو

از رد صلاحیت بیگی تا حذف تاج الدینی و فرهنگی

1403/02/22 - 09:44 - کد خبر: 112852
فرهنگی و تاج الدینی

نصر: با اعلام رسمی نتیجه دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از 6 نماینده فعلی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تنها 3 نماینده بهارستان نشین ماندند.

به گزارش نصر، این دوره از انتخابات اگرچه میزان مشارکت بسیار پایین بود ولی نتیجه انتخابات موجب شد محمد حسین فرهنگی پس از 5 دوره مستمر در مجلس شورای اسلامی این بار از بهارستان خداحافظی کند همچنین محمد رضا میرتاج الدینی نماینده سه دوره مجلس از حضور باز ماند.
همچنین در این دوره از انتخابات احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به دلیل رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان امکان حضورش در انتخابات فراهم نشد.
این گزارش می افزاید؛ پس از 6 نماینده فعلی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ( پزشکیان، منادی، بیگی، متفکرآزاد، فرهنگی و تاج الدینی ) تنها سه نماینده متفکرآزاد، پزشکیان و منادی در بهارستان دوازدهم ماندنی شدند.
در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب آرا روح الله متفکرآزاد، مسعود پزشکیان، علیرضا منادی، علی جعفری آذر، رضا صدیقی و علیرضا نوین از حوزه انتخابات تبریز، آذرشهر و اسکو وارد مجلس شورای اسلامی شدند.
انتهای پیام/

پژوهشیار