مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی خبر داد:

اعطای نشان حدمجاز آلاینده ها به محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی

1398/10/15 - 14:00 - کد خبر: 11252
ساسان فرشی حق رو

نصر: اولین جلسه کمیته بررسی و اعطای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی و در اداره کل استاندارد این استان تشکیل شد.

به گزارش نصر، در این جلسه که با حضور ساسان فرشی حق رو مدیرکل استاندارد استان، نماینده تام الاختیار سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و  اعضا کمیته علائم استاندارد استان برگزار شد، حدمجاز آلاینده های محصولات کشاورزی چهار پرونده مورد بررسی قرار گرفت.
فرشی حق رو مدیرکل اداره کل استاندارد استان در خصوص مراحل بررسی پرونده ها گفت: این پرونده ها مراحل مختلف کنترل و کنترل کیفی دارند که از طرف سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی، اداره کل محیط زیست بررسی می شوند و جهت بررسی تکمیلی تر و جمع بندی نهایی به اداره کل استاندارد ارسال می شوند.
وی افزود: پس از انجام آزمایشات مختلف روی محصول تقاضا شده اگر میزان آلاینده های آن محصول درحد مجاز بوده و با استانداردهای ملی مطابقت داشته باشد به آن محصول کشاورزی پروانه کاربرد و نشان حدمجاز آلاینده ها اعطا می شود.
فرشی ادامه داد: مدت اعتبار این پروانه سه سال است و در طول این مدت بعد از اخذ پروانه حداقل سالی یکبار توسط شرکت بازرسی نمونه برداری و بازرسی های لازم انجام می شود و گزارشات مربوطه به سازمان جهاد کشاورزی ارسال می گردد. همچنین مدیرکنترل کیفیت سالی دوبار گزارشات را به سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد ارسال می کند.
مدیرکل اداره کل استاندارد استان بااشاره به نقش رسانه ها و مطبوعات و صداو سیما در تبلیغ و اطلاع رسانی تولیدکنندگان محصولات  کشاورزی به دریافت نشان حدمجاز آلاینده ها اظهار امیدواری کرد در صورت سوق پیداکردن تمامی تولیدکنندگان به این موضوع در آینده نه چندان دور شاهد تولید محصولات کشاورزی ارگانیک و سالم در جامعه خواهیم بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار