صفری در بازدید از شرکت خودروسازی آذهایتکس تاکید کرد:

صدا و سیما با تمام توان در خدمت توسعه ی تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی

1398/10/15 - 07:45 - کد خبر: 11201
صفری در آذهایتکس صفری در آذهایتکس صفری در آذهایتکس

نصر: مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: صدا و سیما با تمام توان در خدمت توسعه ی تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش نصر، مرتضی صفری در بازدید از شرکت خودروسازی آذهایتکس تبریز با بیان این مطلب گفت : با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور ، تولید و حمایت از تولید داخلی مهمترین راه کار حل این مشکلات است و صدا و سیما هم با تمام توان در خدمت تولیدکنندگان و حمایت از تولید داخلی است.
وی افزود : به همت و با اراده و عزم راسخِ تولید کنندگان ، در این برهه حساس کشور چرخ تولید همچنان در حال حرکت و پویایی است و ما تلاش می کنیم با پرداخت شایسته به مسئله ی تولید داخلی ، ضمن ایجاد رونق در این بخش ، تلاش دشمنان را ناکام کنیم .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد : مسئله ی تولید ملی ، بخش مهمی از جهاد اقتصادی به شمار می رود و صداو سیما با تمام امکانات آماده است ظرفیت ها و توانمندی های این حوزه تولید را انعکاس داده و چالش ها و مشکلات موجود بر سر راه آنان را از زبان تولید کنندگان به گوش مسولان برساند.
وی حمایت از تولید کالای داخلی، معرفی محصولات تولیدی و اشاعه فرهنگ خرید کالا‌های داخلی را از جمله راهبردهای رسانه ملی در این بخش برشمرد و تصریح کرد : در راستای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه استان آذربایجان شرقی در بخش صنعت و تولید ، سعی می کنیم برای اثربخشی بیشتر رسانه ، تعاملی سازنده و هدفمند با تولیدکنندگان در جهت ارتقای جایگاه استان داشته باشیم .
پایدار مدیر عامل شرکت خودروسازی آذهایتکس نیز گفت : این شرکت از سال 63 کار خود را با بومی سازی محصولات کشاورزی ایتالیایی و آلمانی آغاز کرد و امروز توانسته به یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودروهای سنگین و تولید کننده قطعات خودرویی انحصاری در کشور تبدیل شود.
وی افزود : باعث افتخار ما است که با کمک متخصص ترین نیروهای جوان اینک توانسته ایم وارد چرخه تولید و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مینی بوس شویم و توانسته ایم برای داخل شهر اتوبوس های گازسوز تولید کنیم .
گفتنی است این گروه تولیدی در سال 1363 در شهرک صنعتی شهید رجائی بنام شرکت آذراتصال در زمینه ساخت قطعات صنعتی شروع به فعالیت نمود. در سال 1379 با تاسیس شرکت مجموعه سازان سهند فعالیت خود را در ساخت مجموعه های محوری خودرو گسترش داد. در سال 1384 در راستای اجرای طرح توسعه خود در شهرک صنعتی عالی نسب با افزودن شرکت توسعه فناوری های پیشرفته آذرآبادگان (خودروسازی آذهایتکس) به این گروه در نیل به هدف تولید و ارائه خودروهای تجاری و توسعه ناوگان حمل و نقل کشور نسبت به اخذ نمایندگی انحصاری تولید و فروش خودروهای MAZ و MAZ-MAN بلاروس در منطقه را کسب نمود.
فاز اول خط تولید این شرکت جهت تولید محصولات MAZ در زمینی به مساحت فعلی 7 هکتار با سالن های سرپوشیده 22000 مترمربع واقع در شهرک صنعتی عالی نسب  تبریز ، جهت تولید انواع کامیون های نیمه سنگین و سنگین MAZ افتتاح گردیده, که این خط تولید شامل خطوط پرس کاری،جوشکاری،ماشین کاری،رنگ،مونتاژ و تست بوده, همچنین طرح توسعه خط تولید انواع اتوبوس در زمینی به مساحت 14 هکتار واقع در شهرک صنعتی عالی نسب تبریز به اجرا در می آید.
طرح تولید انواع کاربری از جمله اطاق کامیونت،کمپرسی،آتش نشانی و ...واقع در منطقه آزاد ارس به متراژ 20000 مترمربع در حال اجراست. این شرکت دارای 14 واحد خدمات پس از فروش در سراسر ایران به مشتریان خدمات ارائه می نماید که اکثراً دارای رتبه 1 و 2 می باشند. این گروه تولیدی در سال 1393 موفق به اخذ گواهینامه ISO 9001:2008 از شرکت TUV گردیده است. در حال حاضر این خودروسازی با IPI %24 ساخت داخل با توانایی تولید محصولات EURO-3-4-5 جزو خودروسازهای برتر کشور می باشد.
انتهای پیام/

 

پژوهشیار