خبر/

ادعاهای جدید معاون ترامپ درباره فعالیت‌های سردار سلیمانی

1398/10/14 - 16:56 - کد خبر: 11191
مایک پنس

نصر: معاون رئیس جمهور آمریکا در یک رشته پیام توییتری ادعاهای جدیدی را در ارتباط با سردار سلیمانی پس از اقدام دولت آمریکا در به شهادت رساندن وی مطرح کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در یک رشته پیام توییتر در توجیه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ادعاهایی را مطرح کرده و در صفحه توییترش نوشت که سردار سلیمانی در سفر مخفیانه به افغانستان "به ده تن از دوازده ترویستی که حملات یازده سپتامبر را در آمریکا انجام دادند، کمک کرد!"
وی همچنین نوشت: نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران تحت رهبری سلیمانی، در یمن پرتاب موشک‌هایی را که به جان باختن ده‌ها نفر از مردم منطقه منجر شد، ترتیب داده و قابل اجرا کرد. در میان اهداف این موشک‌ها، فرودگاه‌های عربستان سعودی قرار داشته‌اند.
معاون ترامپ در ادامه ادعاهای خود آورده است: او نقشی مستقیم در تامین مالی، تجهیز و آموزش نیروهای حزب‌الله لبنان داشت که حملاتی را علیه اسرائیلی‌ها در کارزار ۲۰۰۶ حزب‌الله انجام دادند.
پنس همچنین حمایت از دولت سوریه را در لیست اقدامات سردار سلیمانی فهرست کرده و گفته است که او موشک‌ها و دیگر تجهیزات پیشرفته را برای گروه‌هایی از جمله حزب‌الله لبنان، کتائب حزب‌الله عراق، جهاد اسلامی فلسطین، حماس و طالبان تامین می‌کرد.
معاون ترامپ همچنین مدعی شد که سردار سلیمانی حمله پیچیده ۲۰ ژانویه ۲۰۰۷ به مرکز هماهنگی نظامی در کربلا در عراق را رهبری کرد که در آن پنج سرباز آمریکایی کشته شدند. او به گروه‌های عراقی آموزش داده و راهنمایی‌شان می‌کرد تا حملاتی را علیه نیروهای آمریکایی و ائتلافی انجام دهند؛ که  مسئول مسقتیم مرگ ۶۰۳ تن از کارکنان آمریکایی و زخمی شدن هزاران نفر بودند.
پنس در پایان مدعی شده است که سردار سلیمانی، سوء قصد علیه سفیر عربستان سعودی در واشنگتن در دسامبر سال ۰۱۱، را سازمان‌دهی کرده و بر یک تلاش برای عملیات در خاک آمریکا نظارت داشته است و در حال طرح‌ریزی برای حملاتی قریب‌الوقوع علیه دیپلمات‌های آمریکای و کارکنان نظامی آن در منطقه بود.
براساس این گزارش، این ادعاهای بی‌اساس معاون وزیر امور خارجه آمریکا علیه سردار سلیمانی در حالی مطرح می‌شود که تنها یک نمونه‌ از مبارزات سردار سلیمانی در مقام فرماندهی نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران، متوقف کردن داعش به عنوان دست‌پرورده آمریکا و ابزار تروریستی آنها در منطقه بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار