یادداشت/

اوج عدم شناخت از مردم!

1403/01/12 - 16:28 - کد خبر: 110836
تعطیلی پارک

نصر: صداوسیمای عزیز خبری از زبان وزیر کشور منتشر کرد که ۱۳ فروردین به علت مصادف بودن با سالروز شهادت امام علی علیه السلام تعطیل بوده و یک ساعت قبل از اذان یعنی حدودا ۱۸ در خدمت طبیعت دوستان خواهد بود. موضوع به قدری با واکنش شهروندان همانانی که شیعه مولی الموحدین هستند همراه شد که خود جناب وزیر بلافاصله خبرش را تکذیب کرد. 

واقعیت این است که مسئولین کشورمان در هیچ یک از مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شناخت و درکی از رفتارهای مردم ندارند و بدین سبب همیشه از جانب مردم تصمیم می‌گیرند و وا اسفا خیال می‌کنند جامعه نیز قبول خواهد کرد.
مردم ایران ۱۳ فروردین را نماد طبیعت دوستی کرده اند و پیش از این نیز چندین و چند بار شهادت امام علی علیه السلام و دیگر ایام مذهبی با نوروز همزمان شده و بدون حساسیت، مردم خود به بهترین شکل ضمن احترام به مقدسات دینی و اسلامی مناسبات ملی خود را نیز به جای آورده اند.
فرض کنیم فردا دستورالعمل ممنوعیت حضور شهروندان در پارک ها تا ساعت ۱۸ پابرجا بود برای اجرایی کردن این فرمان شهرداری ها با کدام روش و ابزار می خواستد ورود کنند؟ آیا همه بوستان ها و پارک ها از حصار و نگهبانی برخوردار است ؟ گیریم که نگهبان می گذاشتند آیا واقعا می شد جلوی مردم را گرفت؟!
 واقعیت این است که هیچ یک از دولت ها شناخت خوبی از مردم ایران نداشته و در سایه همین بی شناختی شاهد شکاف عمیق بین دولت ها و ملت در سال های اخیر بوده ایم.
فردا مردم با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، عزاداران سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی علیه السلام چنان درسی به مسئولین خواهند داد که خود انگشت به دهان بمانند. فقط می ماند قصه شناخت و درک مردم که امید است مسئولین همیشه بزرگوار با مراجعه به نهج‌البلاغه از سخنان گهربار امام رئوف و مهربان، علی (ع) همیشه مظلوم تاریخ به این مقام نائل آیند.
انتهای پیام/

پژوهشیار