مدیرکل امور شهری و شوراهای استان؛

توسعه شهر نیازمند برنامه بلند مدت است

1398/10/12 - 15:20 - کد خبر: 11058
شورای شهر

نصر: مدیرکل امور شهری و شوراهای آذربایجان‎شرقی گفت: در برنامه‌ریزی برای شهر باید نگاه خود را تغییر داده و با حرکت علمی، برنامه بلند مدت داشته باشیم.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مرتضی علیخانی روز پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار کشکسرای مرند با بیان اینکه نگاه به توسعه شهر نگاهی جدید است، افزود: شهر زمانی توسعه پیدا می کند که مردم آن شهر هم پا و همسو با مدیریت شهر و برای شهر خود سرمایه گذاری کنند.
وی با اشاره به اینکه با شرایط مالی دولت توانسته ایم اعتباراتی برای شهرهای استان در نظر بگیریم، اظهار داشت: اعتبارات دولتی را نسبت به جمعیت و وسعت شهرها، به صورت عادلانه تقسیم و در اختیار شهرداری ها قرار می دهیم.
مدیرکل امور شهری و شوراهای آذربایجان شرقی گفت : ۶۸ شهر و یک هزار و ۴۰۰ دهیاری در سطح استان داریم و برای همه آنها اعتباراتی در جهت زندگی راحت تر مردم فراهم می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شهروند هر شهر مالک آن شهر بوده و باید از شهر خود مراقبت و برای توسعه و عمران آن تلاش کند.
فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز با اشاره به تلاش مجموعه برای عمران و آبادانی گفت: مسیری که در شهر کشکسرای شروع شده، مسیر ساخت است که نشان از اجماع دارد.
داود گرشاسبی افزود: کشکسرای به عنوان پیشانی استان بوده که ورودی آن باید جذابیت ویژه ای داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: شهر کشکسرای بعنوان یکی از شهرهای ترانزیتی و وروی به استان آذربایجان شرقی، باید جذاب تر و متفاوت تر بوده و حس تازه ای از شهر و استان در مسافران ایجاد کند.
فرماندار ویژه مرند ضمن اشاره به ضرورت توجه به معماری و طراحی شهری اظهار کرد: علقه به شهر، توجه به منافع عمومی، نگاه ایجابی، پرهیز از سود جویی و علقه به آبادانی شهر از مواردی است که باید توجه بیشتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید ید واحده برای توسعه شهر داشته باشیم گفت: تنها با شهردار و شورا نمی توان شهر را ساخت بلکه همه باید در جهت توسعه آن تلاش کنند.
گرشاسبی گفت: در سال جاری مبلغ بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ هزار میلیون تومان به شهرداری ها کمک شده و تا پایان سال نیز کمک هایی خواهد شد که شهرداری ها همراه با درآمدهای خود می توانند بخشی از مشکلات را برطرف کند.
“یداله فرجی ”  به عنوان شهردار کشکسرای منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/

پژوهشیار