رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌شرقی/

قیمت اقلام اساسی در استان تحت کنترل است

1398/10/11 - 15:55 - کد خبر: 10969
کالای اساسی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌شرقی گفت : ۱۷۰ بازرس با مشارکت دستگاه‌های مربوطه وضعیت قیمت‌ها در بازار استان را رصد کرده و قیمت اجناس به خصوص اقلام اساسی تحت کنترل است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حبیب امین زاده در بازدید از بازار شهرستان مراغه اظهار کرد: در خصوص موجودی، میزان و قیمت کالاهای اساسی در استان مشکل خاصی وجود ندارد و همه چیز در کنترل است.
وی افزود: ۱۴۰ نوع از اقلام و کالاهای تحت کنترل با قیمت، کیفیت، میزان و مقدار مناسب در بازار استان توزیع شده است.
وی با اشاره به این‌که میزان موجودی کالاهای اساسی در استان در حد مطلوب است، خاطرنشان کرد: ظرفیت انبارهای از پیش تعیین شده برای ذخیره سازی کالا تکمیل است و در ادامه با توجه به حمل کالا از بنادر به استان، مکان‌های ذخیره سازی جدید در نظر گرفته شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ امین زاده ادامه داد: پس از افزایش قیمت بنزین، در شهرستان مراغه یک هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی انجام گرفته و خوشبختانه همه اقلام تحت کنترل است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این بازدید گفت: برنامه دولت، جلوگیری از افزایش قیمت کالاها به خصوص اقلام اساسی است.
حمید شکری گفت: با افزایش قیمت چه از سوی تولیدکنندگان و چه اصناف برخورد شده و نظارت و بازرسی از سوی دستگاه های متولی تشدید خواهد شد.
وی گفت: از ابتدای سال تاکنون در قالب کالاهای اساسی و اقلام تنظیم بازار ۶۸۰ تن برنج، ۷۰۰ تن شکر، ۴۰۰ تن قند، ۲۱ تن گوشت منجمد در ارتباط با وضعیت بازار در شهرستان مراغه توزیع شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۸۵۰ بازرسی از اصناف از سوی اکیپ های نظارتی انجام شده که در این راستا، ۴۷۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل و ۴۱ پرونده قاچاق کالا توسط اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار