وزیر نیرو؛

۹۰ پروژه در حوزه آب و برق کشور با هفت هزار و 920 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

1398/10/11 - 16:00 - کد خبر: 10968
رضا اردکانیان

نصر: وزیر نیرو با اشاره به افتتاح ۹۰ پروژه در حوزه آب و برق در کشور با اعتبار هفت هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان در این دولت گفت: ۲۹ پروژه نیز در این زمینه با سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح سد احمدبیگلو مشگین‌شهر اظهار داشت: در حال حاضر در سطح کشور 183 سد در دست بهره‌برداری قرار دارد که از این تعداد 39 سد بزرگ در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده و با این اقدام زمینه استفاده از 5.2 میلیارد مکعب آب برای مصارف مختلف فراهم شده است.
وی از بهره‌برداری از 31 سد دیگر تا پایان دوره این دولت خبر داد و افزود:‌ با بهره‌برداری از این تعداد نیز زمینه برای ذخیره‌سازی دو میلیارد مترمکعب آب فراهم می‌شود.
اردکانیان با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه از فعالان صنعت سدسازی بیان کرد: در سایه عنایت مقام معظم رهبری در صدور اجازه در مورد استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و حمایت دولت و مجلس این مهم تحقق یافته است.
وزیر نیرو با اشاره به افتتاح 90 پروژه در حوزه آب و برق در کشور با اعتبار هفت هزار و 920 میلیارد تومان در این دولت تصریح کرد: 29 پروژه نیز در این زمینه با سه هزار و 600 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است.
وی در مورد طرح‌های در دست اجرا در اردبیل اظهار کرد: در حوزه آب، برق و آب و فاضلاب شهری و روستایی در حال حاضر 41 پروژه با هشت هزار و 336 میلیارد تومان در استان اردبیل در دست اجرا بوده که به‌طور متوسط 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/

پژوهشیار