خبر/

کشتارگاه تبریز گوشت‌ قرمز بسته‌بندی شده توزیع می‌کند

1398/10/11 - 12:31 - کد خبر: 10945
کشتارگاه

نصر: مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: این مجموعه در نظر دارد به زودی گوشت قرمز بسته‌بندی شده بهداشتی به صورت قطعه‌بندی و شناسنامه‌دار بین شهروندان توزیع کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، کریم قدرتی روز سه شنبه در گفت وگویی افزود: در این زمینه شهردار تبریز تاکیدات لازم را برای اجرایی شدن این طرح در راستای سلامت و امنیت غذایی شهروندان ابلاغ کرده است تا محصولات توزیعی با قیمت مناسب در اختیار شهروندان و مصرف کننده ها قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: خط تولید بسته بندی کشتارگاه صنعتی تبریز با مشارکت و تامین گوشت مورد نیاز توسط بخش های خصوصی در هفته آینده در مکانی که در این خصوص آماده سازی و تجهیز شده است، افتتاح و با نظارت کامل اداره کل دامپزشکی بهره برداری خواهد شد.
قدرتی ابراز امیدواری کرد با این اقدامات کشتارگاه صنعتی تبریز، شهروندان با اصلاح الگوی مصرف، گام دیگری در راستای ارتقای سلامت و امنیت غذایی شهروندان بردارند.
وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت امنیت غذایی و سلامت شهروندان، پشتیبانی  و نظارت خوبی از طرف شورای اسلامی شهر تبریز و اداره کل دامپزشکی و سایر دستگاه های نظارتی به صورت مداوم و دوره ای انجام می گیرد که امیدواریم با حمایت های شهرداری و تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم کشتارگاه، بتوانیم روز به روز به اهداف خود در پیشبرد سلامت غذایی و بهداشت همشهریان نزدیک تر شویم.
قدرتی با بیان این که گوشت قرمز بخش عمده ای از سبد غذایی خانوارهای تبریزی را تشکیل می دهد، گفت: بر این اساس باید تلاش شود فرآوری، بسته بندی، حمل و نقل، توزیع و عرضه این محصول با کمترین قیمت و به صورت کاملا" بهداشتی در اختیار مصرف کننده ها قرار بگیرد.
روزانه افزون بر ۶۰۰ راس گوسفند و گاو در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ذبح شرعی می شود.
این کشتارگاه با برخورداری از ۱۱ اسطبل مجزا برای نگهداری گاو و گوسفند، میدان دام روباز با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ راس دام و انبار علوفه از نظر حجم کشتار و ظرفیت و سیستم صنعتی سومین کشتارگاه بزرگ کشور است.

انتهای پیام/

پژوهشیار