خبر/

تفاهم‌نامه همکاری بین پتروشیمی شازند و تبریز امضا شد

1398/10/10 - 16:51 - کد خبر: 10885
تفاهم نامه

نصر: تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فنی و سرمایه‌گذاری با هدف توسعه زنجیره ارزش بین مدیران عامل شرکت پتروشیمی شازند و شرکت پتروشیمی تبریز منعقد و مبادله شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا ، مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز روز سه شنبه در جمع خبرنگاران امضای این تفاهم نامه را برای جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، تنوع بخشی و افزایش تولید در صنایع پتروشیمی عنوان و اظهار کرد: بر اساس این توافق نامه بستر لازم برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه استایرن ها، پلی استایرن ها و بنزن ایجاد خواهد شد.
سیاوش درفشی افزود: دانش فنی این قرارداد بر عهده پتروشیمی تبریز است و خوراک آن را نیز پتروشیمی اراک تامین می کند.
وی همچنین ادامه داد: بر اساس قراردادهای آینده در حوضه تبدیل PGH اراک به بنزن و توسعه واحدهای بنزن، استایرن و پلی استایرن اقدام خواهیم کرد و از PGH بعنوان خوراک، بنزن و سایر فرآورده های با ارزش بالاتر استخراج می شود.
درفشی گفت: بر اساس این قرارداد، از یک محصول اولیه به نام PGH بنزن و سایر محصولات زنجیره ای ارزش افزوده پایین دستی تولید می شود.
ابراهیم ولدخانی مدیرعامل پتروشیمی شازند نیز گفت: بر اساس این قرارداد از یک محصول اولیه بنام PGH بنزن و سایر محصولات زنجیره ای ارزش افزوده پایین دستی تولید خواهد شد.
طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال ۱۳۶۶ کل کشور تصویب شد و کلیات طرح در بهمن ماه ۱۳۶۷ به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید، فعالیت های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال ۱۳۶۸ و عملیات نصب در سال ۱۳۷۱ آغاز شد.
شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار