استاندار زنجان؛

الگوی عملیاتی برای تجارت خارجی استان زنجان طراحی شود

1398/10/10 - 14:15 - کد خبر: 10852
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان گفت: برای بررسی موانع و مشکلات موجود و بهبود روند تجات خارجی این استان باید الگوی عملیاتی طراحی شود تا تمام متولیان، ملزم به پیگیری و اجرای آن باشند زیرا برنامه خیلی خوب نیز در صورت نداشتن پشتوانه و پشتکار، اجرایی نمی‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان، اظهار داشت: مدیرانی که بر اساس واقعیت‌ها و با برنامه عملیاتی دارای چارچوب مشخص و با هماهنگی پیش بروند، مدیران موفقی هستند اما در غیر این صورت، موفقیتی حاصل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از طراحی و تدوین الگوی عملیاتی، مواردی که در استان قابل پیگیری باشند حل کرده و در صورت نیاز از مرکز پیگیری می‌کنیم و مسؤولان کشوری را برای رفع موارد به استان دعوت می‌کنیم.
حقیقی تصریح کرد: احصای موانع و مشکلات و تدوین برنامه عملیاتی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را نیز تشویق و ترغیب می‌کند تا برای صادرات از گمرکات سایر استان‌ها استفاده نکنند.
استاندار زنجان در خصوص کاهش صادرات این استان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: رقم قابل توجهی از صادرات استان به میزان ۷۸ درصد مربوط به شمش روی است.
وی اظهار داشت: با توجه به محدودیتی که از سال گذشته در اِعمال محدودیت صادراتی و تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات برای صادرکنندگان، ایجاد شده بود صادرات استان مقداری کاهش یافت.
حقیقی با بیان اینکه این موانع با پیگیری از مسؤولان کشوری، حل شده است، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان شمش روی، علاوه بر تامین نیاز داخل، ۷۰ درصد نیز مازاد تولید دارند و با حل این مشکل، وضعیت صادرات استان در آینده، بهتر خواهد شد.
وی افزود: به‌رغم محدودیت مذکور و شرایط عمومی کشور، وضعیت صادرات استان نسبت به گذشته مطلوب است.
استاندار زنجان در خصوص واردات نیز گفت: واردات استان زنجان، واردات هزینه‌ای نبوده بلکه مواد اولیه مورد نیاز و ماشین‌آلات خط تولید است که ثروت برای استان هستند زیرا امکانات و تکنولوژی جدید به استان وارد می‌شود.
وی در خصوص جدول نمایشگاه‌های سال آینده استان نیز با تاکید بر بررسی دقیق برنامه و سنجیدن اولویت‌های استان، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌ها باید به صورت تخصصی برگزار شوند و برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه‌ها باید از دیدگاه‌ها و نظرات مسؤولان و صاحب‌نظران نیز استفاده شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار