معاون وزیر راه وشهرسازی؛
جزئیات اتصال بزرگراهی تبریز به ارمنستان / ایران به کریدور بینالمللی تبدیل میشود
1398/10/10 - 10:55 - کد خبر: 10817
نصر: معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به این که اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد گفت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی میسازد که به کریدور بین المللی تبدیل میشود.
به گزارش نصر به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی صبح امروز در آیین کلنگزنی ایستگاه خاوران راهآهن میانه ـ تبریز، ظرفیت بالای ترانزیتی آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود مشکلات مالی اقدامات زیادی در زیرساخت حمل و نقل کشور انجام شده که توجه به این استان بر اساس ظرفیتها افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در کل کشور نزدیک به یک هزار و 160 کیلومتر آزادراه در دست اجرا داریم افزود: فقط 300 کیلومتر آزادراه در این استان ساخته میشود که این عدد بزرگی است و یک چهارم کل آزادراههای کشور است.
معاون وزیر راه وشهرسازی از احداث سه هزارو 300 کیلومتر مسیر ریلی خبر داد و گفت: سه مسیر مهم ریلی در این استان ساخته میشود که پروژه میانه ـ تبریز، بستانآباد ـ سراب ـ اردبیل و میانه ـ اردبیل هم از این استان رد خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه هفت هزارو 800 کیلومتر بزرگراه در کشور در دست اجراست، خاطرنشان کرد: کل بزرگراهها 17 هزار کیلومتر است که 40 درصد آن در دست اجراست و سالانه یکهزارو 200 کیلومتر بهره برداری میشود.
وی افزود: اتوبان تبریز ـ اهر تا بهار سال آینده تمام میشود، از پروژه سراب ت اردبیل، سال آینده تا سراب 4 خطه خواهد شد و اتوبانهای ورزقان ـ ارمنستان و شبستر ـ خوی هم در دست اجراست که در مجموع، در تمام محورهای مراکز جمعیتی این استان زیرساخت حمل و نقل بهبود یافته و شدت کار افزایش یافته و قابل قیاس با گذشته نیست.
خادمی با اشاره به این که اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد، ابراز داشت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی میسازد که به کریدور بینالمللی تبدیل میشود.
وی ویژگیهای خط آهن میانه ـ تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این پروژه که بخش عمده آن توسط رئیس جمهور افتتاح شد، پنج ساعت مسیر تبریز به تهران را کاهش داده و اولین پروژه دو خطه کشور از ابتدای طراحی است که 65 میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری معادل دو برابر بزرگترین سد کشور صورت گرفته و تاکنون 1860 میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی هدف این پروژه را برای اقتصادی شدن، رسیدن به تبریز و اتصال به ایستگاه قدیم راهآهن تبریز عنوان کرد و افزود: آذربایجان شرقی ارزش زیادی برای ترانزیت کالا دارد لذا باید ریل سریعاً به تبریز برسد که برای تحقق آن، به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
انتهای پیام/