مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

حراست از سرمایه‌های اجتماعی برای رشد و ترقی جامعه ضروری است

1398/10/10 - 10:11 - کد خبر: 10805
فرهنگ و ارشاد اسلامی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: حفاظت و حراست از سرمایه‌های اجتماعی برای رشد، ترقی و تعالی جامعه ضروری است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد محمدپور، دوشنبه شب در آیین افتتاح چهارمین جشنواره سراسری عکس نور در تبریز افزود: برخی واژه‌ها و مفاهیم مانند استقلال، آزادی، ایثار و شهادت، عزت، کرامت و بصیرت به برکت انقلاب اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته برجسته شدند و جزو سرمایه‌های اجتماعی جامعه و نظام بوده و تعیین کننده مسیر امروز و فردای ملت ایران هستند.
وی اظهار داشت: این سرمایه‌های اجتماعی قابل مصادره نبوده و با گستره تاثیرگذاری خود می‌تواند مسیر ترقی و رشد را پیش پای ملت ایران قرار دهد و بنابراین باید با جدیت از آن ها حفاظت کرد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: از جمله عوامل مهم و ضروری برای رساندن انسان ها به کمال شایسته خود، عقلانیت، اندیشه‌ورزی، آگاهی و معرفت است و این همان چیزی است که پیوسته پیامبران الهی بر آن تاکید داشته‌اند.
محمدپور، بصیرت را به مثابه‌ قله‌ای رفیع در زندگی انسان دانست و ادامه داد: مسیر رسیدن به این قله‌ عظیم، تعقل، تفکر و خردورزی است و به هیچ وجه بصیرت معادل تقلید کورکورانه نیست.
وی یادآوری کرد: قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) به برتری روشن ضمیری بر کوردلی و آگاهی و معرفت بر جهل و نادانی و بین کسانی که در جهالت سیر می کنند با کسانی که آگاهانه و اندیشه‌ورزانه زندگی می‌کنند تمایز قائل شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: محور همه‌ مقامات و کمالات انسانی را باید در معرفت و بصیرت جستجو کرد که از خلال تعقل، تفکر و خردورزی و آگاهی حاصل می‌شود.
محمدپور، از ویژگی‌های انقلاب اسلامی و رهبری مدبرانه‌ای آن را شناخت‌ فرصت‌ها و تهدیدها در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: در طول ۴ دهه از عمر پربرکت نظام اسلامی، با وجود توطئه‌ها، تهدیدها و خدعه‌ها، انقلاب اسلامی توانسته همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
وی ایثار و شهادت را از مفاهیم برجسته و تاثیرگذار در روند انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: ایثار و شهادت در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و سال های پس از آن و در متن مبتنی بر تعقل، شناخت و عواطف پاک مردم و رزمندگان بوده است.
محمدپور، ادامه داد: با تامل بر وصیت نامه‌ شهدا در دوران دفاع مقدس می‌توان دریافت که تصمیم و حرکت آنان تعقل، تفکر و عواطف پاک انسانی و ارتباط روحی و عاطفی با ائمه اطهار(ع) و حرکت حسینی استوار بود.
اختتامیه چهارمین دوسالانه عکس نور ۹۸ به میزبانی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی امروز سه شنبه ۱۰ دی ساعت ۱۵ در تالار اندیشه تبریز برگزار می شود.
آثار ۳۱۴ عکاس از سراسر کشور به مرحله داوری چهارمین عکس دوسالانه عکس نور راه یافته است.
در اختتامیه این جشنواره  سه نفر در بخش ویژه و سه  نفر در بخش آزاد به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی و با اهدای لوح و جوایزنقدی و تندیس جشنواره تقدیر می شوند.

انتهای پیام/

پژوهشیار