خبر/

نصب ۴۹ هزار و ۹۵۴ متر حفاظ در جاده‌های آذربایجان‌ شرقی

1398/10/09 - 10:59 - کد خبر: 10711
راهداری

نصر: رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماه امسال ۴۹ هزار و ۹۵۴ متر حفاظ و گاردریل در جاده‌های استان بهسازی یا نصب شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عباسعلی شیری، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: این طرح با هدف ارتقای ایمنی کاربران جاده ای و به حداقل رساندن آمار تصادفات در سطح جاده های استان اجرا شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت عملیات خط کشی در بیش از دو هزار و ۲۲۵ کیلومتر از جاده های ارتباطی استان نیز انجام شده و از ۱۵ هزار و ۲۵۷ عدد تابلو و علائم جاده ای اخطاری، انتظامی و مسیرنما به موازات یک هزار و ۷۴۴ مترمربع تابلوی اطلاعاتی بهره برداری شده است.
رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماه امسال همچنین بیش از یک هزار و ۶۶۱ کیلومتر از راه های ارتباطی استان تحت عملیات اصلاح و ایمن سازی شیب شیروانی قرار گرفته است.
شیری، ادامه داد: اصلاح تقاطع های «تی» شکل در۲۱ نقطه، رنگ آمیزی ۹ هزار و ۷۸۰ مترمربع پایه علائم، اجرای دو کیلومتر روشنایی و ۱۰۶ کیلومتر نگهداری روشنایی از دیگر اقدامات حوزه ایمنی جاده ها در این استان است.
آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/

 

پژوهشیار