وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

دوهزارو 450 پروژه گردشگری در سطح کشور در حال احداث است

1398/10/08 - 13:32 - کد خبر: 10636
علی اصغر مونسان

نصر: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دوهزار و ۴۵۰ پروژه گردشگری در سطح کشور در حال احداث است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، علی‌اصغر مونسان صبح یکشنبه در کارگروه ویژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از بزرگترین مزیت‌های گردشگری این است که به سرعت می‌تواند به حوزه ایجاد اشتغال کمک کند.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: این شرایط کشور بدترین شریطی است که برای مؤلفه‌های گردشگری وجود دارد یعنی تنش‌های برونی، اتفاقات داخلی، تحریم و کاهش‌های پروازهای خارجی را با هم داشتیم به نوعی که اگر این اتفاق در هر کشور دیگری رخ می‌داد گردشگری را به سمت نابودی می‌کشاند اما گردشگری ایران روند رو به رشد بسیار خوبی را طی می‌کند.
مونسان تشریح کرد: آمارهای گردشگری ایران فزاینده است و مهم‌ترین نکته در پیشرفت گردشگری ایران سیگنال‌هایی است که در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مشاهده می‌شود.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در ایران به ازای هر ۵۰ میلیون تومان توانسته‌ایم شغل‌های پایدار ایجاد کنیم، عنوان کرد: در حوزه گردشگری با حمایت اندک دولتی اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد و کسب و کارها رونق دارد.
وی مطرح کرد: حدود دو هزار و ۴۵۰ پروژه در کشور در حوزه گردشگری در حال اجرا است که حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حدود ۵۰۰ پروژه مربوط به پروژه‌های هتلی و اقامتی است که در طول تاریخ گردشگری کشور بی سابقه است.

۶۰۰ موزه فعال در کشور وجود دارد
مونسان بیان داشت: ایران بنا بر داشته‌های تاریخی خود همواره توانسته گردشگران تاریخی زیادی را جذب کند. در حال حاضر نیز حدود ۶۰۰ موزه فعال در کشور وجود دارد.
وی اذعان کرد: در تلاش هستیم که تنوع محصولات گردشگری افزایش پیدا کند. اکوتوریسم که یکی از مزیت‌های ذاتی کشور است به مجموعه محصولات گردشگری اضافه شده است که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: گردشگر درمانی وضعیت بسیار مناسبی دارد که قطبی دیگر برای جذب گردشگر در کشور شده است. بازارهای هدف مشخص شده است و برنامه‌ریزی‌های خوبی بر روی این بازارها انجام شده است.
مونسان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی را با چین و عمان در حوزه توریست درمانی در حال انجام است که باعث شده است گردشگران عمانی افزایش پیدا کند.

گرمای بندرعباس مزیت گردشگری محسوب می‌شود به شرط آنکه مؤلفه‌های آن فراهم باشد / برگزاری تورهای آشنا ساز در هرمزگان
وی عنوان کرد: استان هرمزگان در حوزه‌های تاریخی و اکوتوریستم و گردشگری دریا محور استعداد فراوانی دارد که باید در این حوزه‌ها قطب گردشگری کشور باشد.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: در برخی از ایام استان هرمزگان جزو استان‌ها برتر کشور از نظر جذب گردشگر است اما در طول سال با توجه به وجود جزایر و مناطق آزاد در کنار خود باید گردگشر بیشتری را جذب کند.
مونسان تشریح کرد: گرمای بندرعباس مزیت است به شرط اینکه بتوانیم مولیفه‌های آن را فراهم کرده باشیم به عنوان مثال در ایام تابستان رفتن به دریا و تفریحات دریایی یکی از مزیت‌های بزرگ هرمزگان محسوب می‌شود.
وی مطرح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کیش که بنده چهار سال در آنجا بودم گردشگری دریایی در ایام تابستان بود که می‌توان این امکانات را در استان فراهم کنیم.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بندرعباس، لارک، هرمز و قشم با فاصله نزدیک یک مزیت گردشگری بی‌نظیر محسوب می‌شود.
مونسان با بیان اینکه تورهای آشنا سازی را در استان هرمزگان جلو خواهیم برد، بیان داشت: گروه‌های مختلفی که روی مردم اثرگذار هستند در قالب تورهای آشنا ساز را به استان هرمزگان بیاوریم و هرمزگان را معرفی کنیم.

گردشگری حوزه‌ای فرا بخشی است
وی اذعان کرد: حوزه گردشگری فرا بخشی است و باید تمام دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا اتفاقات خوبی در استان هرمزگان رقم بخورد.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: تمام شهرهایی که حوزه گردشگری خود را تقویت کرده‌اند بسیار شاداب‌ترند و نرخ بیکاری در آن‌ها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.
مونسان خاطرنشان کرد: اگر تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند می‌توان گفت تنها نوار ساحلی استان هرمزگان برای تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور کافی خواهد بود.
وی عنوان کرد: در دنیا شهری به عنوان شهر پیشرفته وجود ندارد که از نظر گردشگری نیز قوی نباشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار