مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل؛

بیش از چهار هزار میلیارد ریال پروژه راه و شهرسازی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

1398/10/08 - 09:45 - کد خبر: 10577
جاده، راه وشهرسازی، اردبیل

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیش از چهار هزار میلیارد ریال پروژه راه و شهرسازی همزمان با سفر رییس‌جمهوری به این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محبوب حیدری دیروز در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پروژه‌هایی مانند بزرگراه، مسکن مهر، باز آفرینی شهری و راه روستایی از جمله طرح‌هایی است که در سفر رییس‌جمهوری به اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ۵۱ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل آماده افتتاح است، اظهارداشت: با بهره‌برداری از این بزرگراه‌ها مقدار آن در استان از ۱۳۴ کیلومتر به ۱۸۵ افزایش خواهد یافت.
وی  بیان کرد: در بخش راه، بزرگراه به طول هفت کیلومتر در سه‌راهی صحرا _ رضی، ۲۵ کیلومتر در جاده اردبیل _ مشگین‌شهر، ۱۹ کیلومتر در جاده اردبیل _ سرچم و ۱.۲ کیلومتر جایگزین رانش جاده کوثر _ خلخال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: ترمینال فرودگاه اردبیل با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، سایت رادار ایستگاه هواشناسی اردبیل با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، راه روستایی و پروژه‌های بازآفرینی شهری و ۹۰۶ واحد مسکن مهر از جمله دیگر طرح‌هایی است که همزمان با سفر رییس‌جمهوری به اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل  با بیان اینکه بیش از نیمی از بودجه اختصاص یافته در این سفر مربوط به حوزه راه و شهرسازی است، گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال‌های آینده شاهد تحول قابل توجه در زیرساخت راه استان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه همزمان با سفر رییس‌جمهوری به اردبیل کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های جدید به زمین زده خواهد شد، افزود: فازهای جدید احداث بزرگراه سه‌راهی صحرا _ رضی، اردبیل _ سرچم و پارس‌آباد _ سربند از جمله آنها است.
وی اظهار داشت: پیش‌بینی می شود مجموع اعتبارات پروژه‌های بخش راه که در سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل کلنگ‌زنی خواهد شد بیش از سه هزار و ۹۰ میلیارد ریال باشد.
استان اردبیل ۱۳۴ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار