مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خبر داد:

کشف بزرگترین محموله ماینر قاچاق در زنجان

1398/10/07 - 15:00 - کد خبر: 10541
دستگاه ماینر

نصر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از کشف یک هزار و 582 دستگاه ماینر و دستگاه منبع تغذیه کننده خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها از 20 واحد صنعتی در استان کشف و ضبط شد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، مرتضی ممیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: از آغاز سال تاکنون چهار هزار و 820 پرونده به این اداره کل واصل و تعداد چهار هزار و 831 پرونده مورد رسیدگی و صدور رأی قرار گرفت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان افزود: بر اساس آرای صادره، متخلفان به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 360 میلیارد ریال محکوم شدند.
ممیزی تصریح کرد: اخیرا نیز در پی ارجاع پرونده به کارگیری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (ماینر)، رسیدگی موضوع در دستور کار تعزیرات حکومتی قرار گرفت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه پرونده اخیر ارجاع شده مربوط به کشف 809 دستگاه ماینر و 873 دستگاه منبع تغذیه کننده بوده است، گفت: در مجموع این پرونده شامل یک هزار و 582 دستگاه بود که از 20 واحد صنعتی کشف شد.
وی با اشاره به اینکه در پی یک تحقیقات میدانی این دستگاه‌ها کشف و پرونده آنها بلافاضله بررسی شد، تصریح کرد: در بررسی پرونده مشخص شد که همه دستگاه‌ها کالای قاچاق و ساخت کشور چین بوده است.
ممیزی با اشاره به اینکه پرونده بررسی شده دارای سه متهم بوده که یکی از آنها تبعه خارجی است، گفت: این متهمان اقدام به تولید ارز خارجی می‌کرده‌اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: بر اساس استعلامات صورت گرفته و حکم صادره متهمان به ضبط کالاهای مکشوفه و جریمه 23 میلیارد و 350 میلیون ریالی محکوم شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه از آغاز امسال چندین پرونده در این حوزه در استان رسیدگی و مختومه شده است، اضافه کرد: با توجه به افزایش استفاده از این دستگاه‌ها تاکنون بیش از یک هزار و 500 دستگاه از این ماینرها در زنجان کشف و ضبط شده است.
دستگاه‌های ماینر، تولید کشور چین در ابتدای تولید، درآمدهای بالایی داشته که در بازه زمانی تولید تا عرضه‌شدن برای فروش عمومی با ظرفیت کامل به‌کار گرفته شده و سپس به کشورهای مقصد همچون ایران، عراق و افغانستان صادر شده و به فروش می‌رسند، در‌ حالی‌ که عمر واقعی و درآمد بالای آنها، به پایان رسیده و اغلب دارای ایرادات فنی هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار