خبر/

پیام وزیر کشور به مناسبت ۵ دی

1398/10/05 - 17:30 - کد خبر: 10452
عبدالرضا رحمانی فضلی

نصر: نایب رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور: ۵ دی در تقویم رسمی کشور، سالروز زلزله غم بار بم و" روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامیده می شود و هدف از آن جلب نظر و توجه عمومی به عواقب ناشی از وقوع پدیده های طبیعی، شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، در متن پیام رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی آمده است :
پنج دی در تقویم رسمی کشور، سالروز زلزله غم بار بم و" روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامیده شده و هدف از آن جلب نظر و توجه عمومی به عواقب ناشی از وقوع پدیده های طبیعی، شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه می باشد. لذا با توجه به وضعیت اقلیمی و حادثه خیزی کشور علاوه بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه اهمیت کسب آمادگی در رویارویی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی آنها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
امسال قانون سازمان مدیریت بحران کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان ابلاغ گردید، که لازم است اهتمام جدی برای اجرای آن از سوی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران بعمل آید. بر این اساس و با پیروی از سیاست های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تعیین برنامه های عملی برای افزایش تاب آوری جامعه و کاهش تلفات جانی و خسارات اقتصادی ناشی از وقوع حوادث طبیعی پیگیری گردد.
عبدالرضا رحمانی فضلی؛ وزیر کشور و نایب رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور در ادامه پیام خود آورده است:
آموزش عمومی، حمایت از ابتکارات و فعالیت های علمی، تدوین دستورالعمل ها و اجرای آنها، نظارت بر ساخت و سازها، ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی، بکارگیری تجهیزات و ابزارهای لازم، استفاده از فناوری های نوین، توسعه سیستم های هشدار و پایش و اتخاذ سیاست های راهبردی، تشکیل بانک اطلاعات تخصصی مدیریت بحران و دسترسی متناسب به نظام جامع مدیریت اطلاعات از دیگر مواردی است که زمینه را برای نیل به اهداف مورد نظر فراهم می آورد.
در پایان با گرامیداشت روز ملی "ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" از زحمات تمامی همکاران، اعضای محترم شورای عالی، اعضای محترم ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، ستادهای استانی و شهرستانی و همیاری های ملت شریف و بزرگوار ایران سپاسگزاری کرده سعادت، سلامت و اعتلای میهن اسلامی و ملت بزرگوار ایران را از خداوند متعال مسألت دارم».
انتهای پیام/

پژوهشیار