از ابتدای طرح پویش الف - ب- ایران صورت گرفت/

بهره‌برداری وزارت نیرو از ۸۵ طرح با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

1398/10/05 - 15:35 - کد خبر: 10431
رضا اردکانیان

نصر: وزیر نیرو گفت: از ابتدای پویش الف - ب - ایران تا کنون که هفته دهم آن را پشت سر می‌گذاریم، وزارت نیرو ۸۵ طرح ملی را در سطح کشور با سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسانده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح سدلاستیکی گالشکلام لنگرود در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : تا آخرسال نیز بقیه ۲۲۷ طرح با سرمایه گذاری ۳۳هزارمیلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرند.
وی تصریح کرد : امروز در گیلان پروژه های برق ، سد لاستیکی گالشکلام و آبرسانی به ۱۵روستا و همچنین عملیات اجرایی پروژه های مشابه ای در دستور کار قرار گرفت که در مجموع ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه شده و بخشی هم اجرایی شده است.
 وی اظهار داشت: وزارت نیرو ۱۷۱طرح بزرگ در گیلان در دست اجرا دارد که سرمایه گذاری آنها بیش از ۱۱هزارمیلیارد تومان و ۱.۹میلیارد یوآن است که امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت دوازدهم تعداد قابل توجهی از این طرح های بزرگ را به بهره برداری برسانیم.
وزیر نیرو  در زمینه نرخ  برق نیز گفت: براساس تصمیم هیات وزیران هرساله قیمت برق بیش از هفت درصد افزایش داده نمی شود و سال گذشته همین مقدار بود و امسال و سال آینده هم در همین حد تعیین شده است و تغییر دیگری در این زمینه وجود ندارد.
روز پنجشنبه سدلاستیکی گالشکلام با حضور وزیر نیرو در بخش چمخاله شهرستان لنگرود افتتاح و به بهره برداری رسید.
این سد که با سازه لاستیکی برای آبیاری دو هزارو ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تامین آب می کند و حدود ۲۵۰هزار مترمکعب حجم مخزن و یک میلیون و یکصد مترمکعب هم تنظیم آب دارد.
در این مراسم افتتاح سد لاستیکی گالشکلام وزیر نیرو و هیات همراه، استاندارگیلان، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، فرماندارلنگرود، مدیرعامل آب منطقه ای گیلان و جمعی، داشته باشد. شهرستان لنگرود در ۶۵کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار