استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:

کتب آموزش شهروندی؛ روش آموزشی تاثیرگذار و واقعی

1398/10/05 - 12:41 - کد خبر: 10404
مدرسه طالقانی، محسن حاجی میرزائی، محمدرضا پورمحمدی، مدرسه طالقانی، محسن حاجی میرزائی، محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: آموزش ها باید به صورت تاثیرگذار و واقعی اتفاق بیفتد که رونمایی از کتاب های آموزش شهروندی در تبریز برای نخستین بار در کشور گام موثری در جهت تحقق این هدف است.

به گزارش نصر، "محمدرضا پورمحمدی" در آیین رونمایی از کتاب آموزش شهروندی با حضور وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: در گذشته مبنای سواد یا مدنیت یک جامعه، خواندن و نوشتن بود و در سال 2000 مبنا یا مدنیت جامعه را میزان آشنایی مردم به کامپیوتر می دانستند اما در جوامع امروزی، میزان مدنیت و مبنای سواد جوامع را با معیار آشنایی مردم با حقوق و تکالیفشان سنجیده می شود. یعنی هرچقدر مردم آن جامعه به حقوق و تکالیفشان آشنا باشند، بیشتر مدنی و شهروند محسوب خواهند شد.
وی افزود: اکنون وقتی از مردم انتظار داریم که به طور مثال رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را بکنند باید آموزش های قبلی و لازم را به آنها داده باشیم.
 استاندار آذربایجان شرقی اذعان کرد:‌ آموزش ها باید به صورت تاثیرگذار و واقعی اتفاق بیفتد که رونمایی از کتاب های آموزش شهروندی در تبریز برای نخستین بار در کشور گام موثری در جهت تحقق این هدف است.
پورمحمدی با بیان اینکه بی شک شهرنشینی و شهرگرایی با شهروند شدن تفاوت زیادی دارد، کاری که متخصصان به همت شورای اسلامی کلان شهر تبریز صاحب نظران و صاحب اندیشان و آموزش و پروش کرده اند، بسیار با ارزش است. نیاز توسعه یک جامعه، آموزش حقوق شهروندی آن جامعه از دوران ابتدایی و پایه تحصیلی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار