استاد دانشگاه تبریز مطرح کرد:

سهم پایین تبریز از آمار توریست ها

1402/09/10 - 22:45 - کد خبر: 103873
توریست، گردشگری

نصر: استاد دانشگاه تبریز گفت: تبریز در بین 8 کلانشهر کمترین آمار توریست را دارد که در مقایسه با دیگر کلانشهر ها در اغلب مولفه های لازم برای گردشگری پتانسیل زیادی دارد. 

به گزارش نصر، میز گرد راه های رفع موانع گردشگری در استان با همکاری اتاق بازرگانی تبریز و کانون تشکل های گردشگری استان عصر امروز چهارشنبه 8 آذر برگزار شد.
"محمد باقر بهشتی" در ابتدای این جلسه گفت: هدف اصلی خانه، توسعه آذربایجان است که بعنوان اتاق فکر کار های مهمی در این راستا انجام داده است، میز گرد ها سخنرانی ها و.. بخشی از این برنامه ها است.
عضو هیئت مدیره خانه توسعه آذربایجان اضافه کرد: جلسه امروز برای رفع موانع گردشگری در استان است.
رحیم حیدری گفت: این جلسه قرار است مشخصا در خصوص موانع گردشگری بحث و تبادل نظر صورت بگیرد. 
استاد دانشگاه تبریز با ارائه توضیحاتی با عنوان "چرا تبریز شخصیت مقصد و بایسته ندارد؟" پرداخت و گفت: چالش های شخصیت مقصد تبریز فقدان موقعیت مرکزی و اثر مجاورت در بازار داخلی، اثرات منفی فصلی بودن، بازار اقتصادی سنتی، میزبانی (فقدان آموزش عمومی) که بیش از 40 درصد آسیب ها به این موضوع بر می گردد.
حیدری خاطرنشان کرد: 53 درصد از گردشگران از طریق گردشگران غربی از مقصد آشنا شده اند.
وی تصریح کرد: تبریز در بین 8 کلانشهر کمترین آمار توریست را دارد که در مقایسه با دیگر کلانشهر ها در اغلب مولفه های لازم برای گردشگری پتانسیل زیادی دارد. 
وی در ادامه به فرصت های توسعه و بازاریابی منحصر به گردشگری تبریز پرداخت و گفت: سه مورد موقعیت ممتاز در بازار خارجی ایران بخاطر دسترسی به چندین کشور، موقعیت ممتاز بین المللی در صنایع دستی، برتری و غنای مولفه های سازنده شخصیت در مقایسه با مقصد همسان می‌توان اشاره کرد.
در ادامه این جلسه برخی از کارشناسان و اساتید دانشگاه به بحث و تبادل نظر پیرامون توسعه گردشگری پرداختند. 
انتهای پیام/

پژوهشیار