معاون اقتصادی وزیر کشور خبر داد:

ابلاغ جدید رئیس‌ جمهور به وزیر کشور / مطالبات مهم مردم در اولویت‌‌ اجرا قرار گیرد

1398/10/03 - 12:57 - کد خبر: 10194
روحانی

نصر: معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور، همه واحدهای تولیدی که توسط بانک‌ها تملک شده باید به چرخه تولید برگردد و مطالبات مهم مردم در اولویت‌‌ اجرا قرار می‌گیرد.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، بابک دین‌پرست در گفت‌وگویی بررسی روند اجرا و میزان پیشرفت مصوبات سفر سال گذشته خود به استان کهگیلویه و بویراحمد را از مهم‌ترین اهدف سفر به این استان عنوان کرد و اظهار داشت: پس از راستی‌آزمایی و بررسی میدانی تعدادی از پروژه‌های استان، گزارش نهایی سفر فردا در نشست مشترک کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارزیابی می‌شود.
وی بررسی روند اجرای سند توسعه دو ساله باقیمانده از عمر دولت دوازدهم را از دیگر اهداف سفر به کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و افزود: در جلسه‌ای که مدتی پیش هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب داشتند، مقام معظم رهبری خواستار اولویت‌بندی برنامه‌های دولت در دو سال باقیمانده شد.
 معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در همین راستا رئیس‌ جمهور به وزیر کشور ابلاغ کرد که طرح‌های توسعه‌ای دو ساله استان‌ها اخذ شود و علاوه بر این، استان‌ها سه طرح مهم خود را که جزو مطالبات اولویت‌دار مردم است را هم اعلام کنند.
دین‌پرست عنوان کرد: در این سفر واحدهای تولیدی استان را بررسی کرده و در نشست مشترک کارگروه اقتصادد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای واحدهای مشکل‌دار تصمیم گیری می‌کنیم.
وی با بیان اینکه خردادماه امسال هفت ماموریت ویژه در راستای رونق تولید به فرمانداران ابلاغ شد، گفت: فرمانداران موظف شدند میزان تولید و اشتغال واحد‌های تولیدی را حفظ کنند و از تعطیلی حتی یک واحد تولیدی جلوگیری شود.
معاون اقتصادی وزیر کشور افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را از دیگر مأموریت‌های فرمانداران عنوان و بیان کرد: همچنین فرمانداران موظف به پیگیری تمام واحدهای تولیدی‌ای شدند که در طول 6 سال گذشته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تعطیل شده بودند تا واحدهایی که قابلیت فعالیت مجدد دارند به چرخه تولید برگردد.
دین‌پرست برگرداندن واحد‌های تولیدی که توسط شبکه بانکی تملک شده است به چرخه تولید را از دیگر ماموریت‌های فرمانداران عنوان کرد و گفت: تا پایان سال 96، حدود 2 هزار و 26 واحد تولیدی در سراسر کشور توسط شبکه بانکی تملک و اکثر آنها از چرخه تولید خارج شده بود که با دستور رئیس‌جمهور به بانک مرکزی و شبکه بانکی مبنی بر حل مشکل این واحدها، هم‌اکنون این آمار به 800 واحد رسیده، ضمن اینکه رئیس‌جمهور تاکید کرده است که مابقی واحدها هم به چرخه تولید برگردد.

80 هزار واحد تولیدی نیمه‌تمام آماده واگذاری به بخش خصوصی
وی با اشاره به اهمیت واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی، ابراز کرد: طبق آخرین آمار، 80 هزار واحد نیمه تمام در کشور داریم که برای راه‌اندازی نیازمند 500 هزار میلیارد تومان اعتبار هستند و برنامه‌ریزی‌ها برای تسهیل در واگذاری این واحد‌های نیمه تمام و یا آماده راه‌اندازی، به بخش خصوصی انجام شده است.
معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه امیدواریم در نشست مشترک کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که فردا برگزار می‌شود بتوانیم بسته پیشنهادی مناسبی را برای استان کهگیلویه و بویراحمد تدوین کنیم، گفت: مصوباتی که نیاز به پیگیری در سطح استان دارد توسط استاندار پیگیری می‌شود و مصوباتی که نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد را نیز خودمان پیگیری می‌کنیم.
دین‌پرست در ارتباط با روند طولانی اخذ مجوزها در استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: سامانه‌های مشخصی را تعریف کرده‌ایم که بر روند صدور مجوزها نظارت کرده و فرایند صدور مجوزها در هر استان را با سایر استان‌ها مقایسه می‌کند که به زودی نتیجه این بررسی‌ها اعلام می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار