استاندار زنجان؛

فقط ۳۰ درصد از نیروها در مواقع بحرانی توانمند هستند

1398/10/03 - 12:14 - کد خبر: 10184
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان گفت: فقط ۳۰ درصد از نیروها در مواقع بحرانی توانمند هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، فتح‌الله حقیقی دیشب در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، اظهار کرد: در مواقع بحرانی در استان، تنها ۳۰ درصد از نیروها قادر به پاسخ‌گویی بوده و ۷۰ درصد آن‌ها فاقد این توانایی هستند.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه هر دستگاه در مواقع بحرانی باید کارآیی خود را حفظ کند، گفت: باید بررسی شود که در هر شهرستان به ترتیب کدام‌یک از حوادث بیشتر رخ می‌دهد. البته برخی از دستگاه‌ها که آمار لازم را در اختیار مدیریت بحران قرار نداده‌اند، ظرف یک هفته آینده، آمار خود را آماده کنند.
استاندار زنجان در ادامه با اشاره به موضوع جابه‌جایی روستای مرصع که در منطقه آسیب‌پذیر واقع شده است، تصریح‌ کرد: جابه‌جایی روستای مرصع، کاری بسیار سخت و دشوار است. این روستا ۱۵۰ خانوار دارد و جابه‌جایی اهالی حدود ۱۲ سال به طول انجامیده است.
در ادامه این جلسه، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز گفت: از سال ۱۳۷۰ تا به امروز بر اثر حوادث غیرمترقبه حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان به استان زنجان خسارت وارد شده است.
توحید سلیمی با بیان اینکه ۹۰ درصد خسارت‌ها مرتبط با حوزه کشاورزی است، عنوان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از این خسارات متوجه بخش زیربنایی است و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به بخش مسکونی مربوط می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان منطقه کشاورزی است، افزود: از این رو خسارت این حوزه به مراتب بیشتر است و باید در این بخش مطالعات لازم انجام شده و موارد احصا شود تا بتوان از بروز خسارت‌های سنگین پیشگیری کرد.
وی با بیان اینکه وظایف مدیریت بحران، پرداختن به حوادث غیرمترقبه طبیعی همچون زمین‌لرزه و سیل، بارندگی، خشکسالی و یا پرداختن به حوادث انسان‌ساخت بزرگ مانند تصادف قطار، سقوط هواپیما و تصادفات زنجیره‌ای می‌شود، ادامه داد: حوادث سایبری جزو وظایف مدیریت بحران محسوب نمی‌شود.
این مسئول با بیان اینکه ۶۰ درصد اتفاقات و حوادث رخ داده در سال‌جاری مرتبط با آتش‌سوزی بوده است، یادآور شد: آتش‌سوزی‌ها در سطح استان ۹۳ مورد بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه تعداد ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات اجرایی استان زنجان در مجموع ۲۶ هزار و ۲۳۰ دستگاه است،گفت: بیشتر امکانات شامل پتو و چادر است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه سهمیه سیمان ابلاغ شده به واحدهای آسیب‌دیده استان زنجان ۱۰ هزار و ۱۷۴ تن است، گفت: اما مجموع سیمان توزیع شده در استان زنجان چهار هزار و ۱۳۵.۹۶ تن گزارش شده است.
سجاد صنعتی‌منفرد با اشاره به اینکه سهمیه میلگرد درخواست شده در استان زنجان ۸۴۵ تن بود، افزود: اما میلگرد توزیع شده در سطح استان زنجان ۴۸۴.۲۴ تن بوده است.
این مسئول به سهمیه اسکلت درخواست در استان زنجان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برای این منظور ۱۴۴ اسکلت درخواست داده شده بود که همه این تعداد تامین شد و مشکلی در این رابطه نداریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار