مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی خبر داد:

پیشرفت ۸۰ درصدی توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در آذربایجان‌غربی

1398/10/03 - 12:00 - کد خبر: 10178
فناوری، اینترنت

نصر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تا امروز ۸۰ درصد برنامه تامین زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات با انجام ۵۰ طرح کلان اجرایی شده‌است، گفت: در این راستا طی ۲۰ ماه گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در استان هزینه شده‌است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، قاسم جلیلی‌نژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: شبکه ملی اطلاعات در سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا پیش‌بینی شده که لایه اول آن در حوزه تامین زیرساخت های لازم برای این شبکه از تعهدهای وزارت ارتباطات به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از اهداف اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: توسعه شبکه ملی اطلاعات در استان و حمایت از شرکت‌های فعال، ضمن کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان این بخش باعث کسب رتبه چهارم استان در صنعت برنامه‌های موبایلی در کشور شده‌است.
جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه مشکل پوشش ۷۰ درصدی نقاط کور ارتباطی جاده‌های این استان بهبود یافته است، اضافه کرد: در مجموع ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور جاده‌ای در استان احصا شده که بیشتر در جنوب استان قرار دارد و ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی لازم در صورت تامین اعتبار عملیاتی می‌شود.
وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۱ درصد روستاهای استان هر سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت را دارا هستند.
وی اظهار داشت: همچنین تمامی روستاهای بالای پنج خانوار دارای ارتباط بوده و ۹۹.۴ درصد جمعیت استان نیز از خدمات تلفن‌همراه بهره‌مند هستند.
زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
انتهای پیام/

پژوهشیار