سخنگوی هیئت رئیسه مجلس؛

میزان افزایش حقوق‌ها با تورم سال ۹۹ تناسب ندارد

1398/10/03 - 11:36 - کد خبر: 10171
اسدالله عباسی

نصر: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌‌ها که در لایحه بودجه سال ۹۹ آمده با شرایط تورمی جامعه تناسب ندارد گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون تلفیق حتماً برای اصلاح این نقیصه ورود می‌کنند.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی در گفت‌وگویی اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال 99 حقوق اقشار مختلف جامعه حقوق‌بگیر را تنها 15 درصد افزایش داده که این با شرایط تورمی کشور تناسب ندارد بنابراین مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون تلفیق ضمن بررسی همه جوانب حتماً برای اصلاح این نقیصه ورود می‌کنند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس برای تک‌نرخی شدن بنزین برنامه‌ای در دستور کار دارد یا خیر عنوان کرد: ضمن احترام به تمام نمایندگان، اظهارنظرهایی که این روزها توسط برخی در مورد لزوم تغییر در قیمت بنزین مطرح می‌شود غیرکارشناسی است زیرا مجلس در این مورد تصمیم‌گیرنده نیست.
عباسی با بیان اینکه سران قوا با علم کامل و بررسی تمام جوانب طرح اصلاح قیمت بنزین را اجرایی کردند تصریح کرد: این طرح به صورت یک بسته اقتصادی کامل و جامع بوده و طبق یک فرمول خاصی طراحی و تدوین شده است بنابراین قاعدتاً هرگونه تغییر در مفاد اجرای آن باید مجدداً توسط سران قوا و با نظر آن‌ها اعمال شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تنها کار و اقدامی که مجلس در مورد سهمیه‌های بنزین می‌تواند انجام دهد را برشمرد و ابراز داشت: مجلس از طریق کمیسیون تلفیق می‌تواند پیشنهاد اعطای سهمیه بنزین در ایام تعطیلات نوروزی، تعطیلات تابستانه و مناسبت‌های دیگر را مطرح کند که در لایحه بودجه سال 99 گنجانده شود.
وی با تأکید بر اینکه حقوق‌ اقشار مختلف جامعه  باید بر اساس تورم موجود در کشور افزایش پیدا کند اظهار داشت: کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش‌ها و خود دولت باید در این مورد رایزنی کرده و به یک جمع‌بندی برسند زیرا به‌طور قطع و یقین افزایش 15 درصدی حقوق‌ها کفاف مخارج سنگین زندگی مردم را در سال آینده نمی‌دهد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی واقعی کردن حقوق و دستمزد کارکنان را یکی از تأکیدات مهم و اولویت‌های اساسی که مجلس به‌دنبال تحقق آن در لایحه بودجه 99 است قلمداد کرد و گفت: اعطای بسته‌های حمایتی و خدمات حمایتی دیگر در کنار افزایش حقوق از ملزوماتی است که باید برای مصوب شدن آن در بودجه 99 تلاش کنیم.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی استفاده از نظرات کارشناسی مرکز آمار ایران و بانک مرکزی را برای واقعی کردن حقوق و دستمزدها مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی که تاکنون شاهد آن در کشور بودیم لازم است از اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین بیشتر از این‌ها حمایت شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار