خبر/

کوشک جلالی با دو نمایش به تبریز می‌آید

1398/10/03 - 11:34 - کد خبر: 10170
کوشک، کوشک جلالی

نصر: تئاتر تبریز دی و بهمن ماه سال جاری، میزبان دو نمایش به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، نمایش "موسیو ابراهیم" بر اساس رمان موسیو ابراهیم و گل‌های قرآن اریک امانوئل اشمیت و نمایش "چو عضوی به درد آورد روزگار" بر اساس نمایش پزشک نازنین نیل سایمون (ترجمه شهرام زرگر) به نویسندگی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در تبریز به روی صحنه می‌روند.
نمایش "موسیو ابراهیم" به تهیه‌کنندگی وحید محمدی و با بازی رامین ریاضی و فرید ادهمی از ۱۰ دی ماه، ساعت ۲۰ در تالار شمس خانه هنر اجرای عمومی می‌شود.
نمایش "چو عضوی به درد آورد روزگار" نیز ۱۰ دی ماه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در تالار شمس به صورت تک اجرا به روی صحنه خواهد رفت و اجرای عمومی این نمایش از بهمن ماه خواهد بود.
علیرضا کوشک جلالی نمایش "چو عضوی به درد آورد روزگار" را با حضور و بازی هنرجویان و فارغ‌التحصیلان آموزشگاه تئاتر و سینمای شکلک کارگردانی کرده‌است.
علیرضا کوشک جلالی زاده ۲۰ فروردین سال ۱۳۳۷ در تهران، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر است.
وی عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران بوده و از سال ۱۹۸۶ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار است.
کوشک جلالی در سال ۱۳۹۳ از طرف وزارت ارشاد، مدرک درجه یک هنری را دریافت کرد.
وی تاکنون بیش از ۴۰ نمایش در آلمان و ۱۵ نمایش‌نامه در ایران به روی صحنه برده و جوایز زیادی در زمینه کارگردانی و نویسندگی در فستیوال‌های تئاتری بین‌المللی کسب کرده‌است.
کوشک جلالی در آلمان به شهره هنرمندان تئاتر است اما در ایران او را باید پرچمدار کار در شهرستان ها بنامیم.
وی در سال‌های اخیر توجه خاصی به تئاترشهرستان‌ها داشته‌است.
سال ۹۲ نمایش «روبینسون و کروزو» را در تبریز (کار برگزیده از دید تماشاچیان در جشنواره فجر/مشهد) و سال ۹۳ "پستچی پابلو نروداً را در کاشان و «خدای کشتار» را در تبریز با هنرمندان محلی به صحنه برده‌ است.
برگزاری چندین کارگاه آموزشی بازیگری-کارگردانی در تبریز، کرج، رشت، کاشان، کرمان، اهواز، آمل، یاسوج، بندر لنگه، گرگان، رشت، شیراز، اردبیل، خرم آباد، لنگرود، نوشهر، بندر دیربوشهر، نوشهر و ورامین و اجرای ۱۳ نمایش با بهره مندی از هنرمندان بومی این شهرستانها نمونه بارز عشق او به وطن است.

انتهای پیام/

پژوهشیار