استاندار زنجان؛

70 درصد سرمایه‌گذاری‌های زنجان توسط غیربومی‌ها انجام شده است

1398/10/02 - 16:52 - کد خبر: 10138
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان گفت: 70 درصد سرمایه‌گذاری در زنجان توسط غیر بومی‌ها انجام‌شده و زنجان در تلاش است که رضایت ترک‌ها را برای راه‌اندازی شهرک صنعتی در استان جلب کند.

به گزارش نصر به نقل از فارس، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان ضمن اشاره به برخی از مشکلات هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: یکی از مشکلات بحث صدور مجوزها است که باید دقت شود صدور مجوزها به گونه‌ای انجام شود که موجبات سوءاستفاده را فراهم نسازد.
استاندار زنجان با تأکید بر جلوگیری از موازی‌کاری در صدور مجوزها افزود: نباید به افرادی که صلاحیت ندارند مجوز داده شود و شخصی قانون را دور بزند و چنانچه از میراث فرهنگی مجوز نگرفت از اصناف دریافت کند.
وی بر فعال شدن فروشگاه‌های عرضه مستقیم صنایع دستی نیز تأکید کرد و گفت: باید مکانی مشخص برای عرضه مستقیم و جذاب با حضور تولیدکننده اصلی راه‌اندازی شود.
حقیقی با اشاره به اینکه محل فروشگاه‌های عرضه مستقیم صنایع‌دستی باید در نزدیکی ورودی و یا خروجی شهر باشد همچنین باید برای بلندمدت چاره‌‌ای اندیشیده شود، افزود: همچنین در حوزه تبلیغات نیز باید اقداماتی انجام شود تا سود نهایی نصیب تولید کننده شود.
استاندار زنجان همچنین با تأکید بر بحث برندسازی در استان گفت: اخلاقی نیست که تولیدکنندگان زحمت بکشند، ولی برندی نداشته باشند و محصول مس تولید شده با برند سایرین صادر شود.
وی همچنین به بحث توجه بیشتر در مبحث گردشگری نیز تأکید کرد و افزود: وزارت میراث فرهنگی باید برای گردشگری تقویم زمانی و مکانی تعریف و متمرکز کند تا حضور گردشگران در استان‌های مختلف را فراهم سازد.
حقیقی در ادامه بحث طراحی المان شهری را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: یک سال است که المان شهری مطرح شده اما به دلیل پیگیری‌هایی که انجام نشده این مهم به سرانجام نرسید، از همین رو انتظار می‌رود در جلسه آتی مدیریت شهری گزارشی از وضعیت المان شهری زنجان توسط معاون امور عمرانی استاندار و شهردار زنجان ارائه شود تا نتیجه آن به مردم اعلام شود.
استاندار زنجان با اشاره به مشکلات بازار روز چاقو بیان کرد: بازار روز چاقوسازی در تملک شهرداری است و ساماندهی آن نیز بر عهده این نهاد است، ولی اگر شهرداری توان ساماندهی این بخش را ندارد آن را به بخش خصوصی که توان آنجام این کار را دارد، واگذار کند.
وی در پایان با اشاره به تلاش مجموعه استانی در ارتباط با جلوگیری از واحدهای تولیدی فعال استان بیان کرد: 70 درصد سرمایه‌گذاری در زنجان توسط غیر بومی‌ها انجام‌شده و زنجان در تلاش است که رضایت ترک‌ها را برای راه‌اندازی شهرک صنعتی در استان جلب کند که تاکنون نیز موفقیت‌های خوبی داشته است.
حقیقی با اشاره به اینکه کسی منکر وجود مشکلات در استان نیست، گفت: اما در عین حال باید انتقادات وارده به مجموعه استانی منصفانه باشد، هرچند که با برگزاری جلسات هم به دنبال حل مشکلات در حوزه‌های مختلف هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار